۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6536349
T T
۰ نفر
بومی سازی ساخت 3600 قطعه از تجهیزات بخش معدن ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 اقتصاد.صنعت.معدن تهران- مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو گفت3600: قطعه مورد استفاده در قسمت معدن و گندله سازی این شرکت ،بومی سازی شد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمود نوریان گفت: از این تعداد ،دوهزار و 854 قطعه و دستگاه مربوط به بخش معدن وبقیه مربوط به کارخانه گندله سازی بوده است.
وی افزود: برنامه بومی سازی در شرایطی در کارخانه گندله سازی اجرا شد که مدت زیادی از بهره برداری آن نگذشته است.
به گفته وی در بسیاری از موارد تولیدات داخلی از قیمت کمتر و کیفیت مناسب تری نسبت به نمونه خارجی برخوردار هستند و برای کاهش وابستگی به خریدهای خارجی 25طرح تحقیقاتی نیز در بخش تحقیق و توسعه این شرکت در حال اجرا است.
وی به ایجاد ستاد بومی سازی در شرکت سنگ آهن چادرملو اشاره کرد و افزود: رسیدن به خودکفایی ، شناسایی توانمندی های داخلی ، ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی در بخش های طراحی ، ساخت و راه اندازی و نیز رشد توان رقابت پذیری و استفاده از مزیت های اقتصادی از اهداف ستاد فوق به شمار می آید.
نوریان گفت: در سال های گذشته با استفاده از پتانسیل های فنی و مهندسی داخل کشور،تولید 75 درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز بخش استخراج ، خردایش و فراوری سنگ آهن توسط سازندگان داخلی انجام شده است.
اقتصام 1561**3917** شماره 036 ساعت 13:19 تمام
۰ نفر