۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6505220
T T
۰ نفر

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی:

۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6505220
مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی: 110 شناور از محل وجوه اداره شده به ناوگان دریایی کشور اضافه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/23 اقتصاد.حمل و نقل.دریایی تهران - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاکنون 110 شناوراز محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به ناوگان دریایی کشور اضافه شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدعطاالله صدر روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با بانک توسعه تعاون ، افزود: از این تعداد 80 فروند شناور مسافری و 30 فروند شناور تجاری و خدماتی در طی چهار سال به ناوگان دریایی کشور اضافه شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: همچنین حدود 140 نوع از تجهیزات بندری به ارزش یک هزار و 700 میلیارد ریال تامین شده که 80 درصد منابع آن از محل وجوه اداره شده به ترمینال اپراتورها پرداخت شده است.
صدر خاطرنشان کرد:سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه ناوگان باری و مسافری اقدامات قابل توجهی انجام داد و در برنامه پنجم توسعه هم با اختصاص وجوه اداره شده به متقاضیان توسعه ناوگان دریایی در این راستا گام برمی دارد.
وی با بیان اینکه این ارقام در مقایسه با نیازهای این بخش رقم بالایی نیست گفت: از منابع و ظرفیت هایی که با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بانک ها به وجود آمده بخش خصوصی به خوبی از این منابع استفاده کرده است.
صدر افزود: با تسهیلاتی که بانک توسعه تعاون در اختیار این بخش قرار داده است، کارخانه ساخت شناور مدکندالو در قشم راه اندازی شده که تعداد قابل توجهی شناور مسافری ساخته است ضمن اینکه در این کارخانه 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: متقاضیان تسهیلات برای تامین شناورها می توانند به سازمان بنادر و دریانوردی مراجعه کنند و سازمان بنادر در اسرع وقت نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام خواهد کرد.
معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باید سهم بخش تعاون از اقتصاد به 25 درصد برسد، ابراز امیدواری کرد تسهیلات بیشتری توسط بانک توسعه تعاون برای توسعه پس کرانه بنادر کشور اختصاص داده شود.
** سه هزار و 200 شرکت تعاونی در حمل و نقل فعالیت می کنند همچنین در این مراسم مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تاکنون 270 میلیارد ریال تسهیلات از منابع بانک توسعه تعاون برای توسعه ناوگان مسافری دریایی ،خرید اسکله،جرثقیل و یدک کش اختصاص داده شده است.
ماشاالله عظیمی با بیان اینکه عمده شرکت های فعال در حمل و نقل به صورت تعاونی هستند، اظهار داشت: هم بهره برداران بخش حمل و نقل دریایی و هم سازندگان شناورها از فعالان بخش تعاون هستند به طوری که از سه هزار و 200 شرکت تعاونی فعال در بخش حمل و نقل حدود 400 شرکت در بخش دریایی فعالیت می کنند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: از مجموع 26 هزار و 455 شناور ناوگان دریایی کشور حدود 25 هزار و 491 شناور به عنوان واحدهای خرد از تسهیلات دولتی استفاده می کنند.
** 67 درصد سوانح دریایی در شناورهای سنتی رخ داده است وی با بیان اینکه در آینده نزدیک نمی توانیم تمامی ناوگان دریایی کشور را نوسازی کنیم، خاطرنشان کرد: باید در کنار نوسازی شناورها، بحث بازسازی را هم در اولویت قرار دهیم چرا که 67 درصد سوانحی که در جغرافیای دریایی ایران رخ می دهد، در شناورهای سنتی بوده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: با حمایت های دولت نهم و دهم فرصت های اشتغال زایی و درآمدزایی قابل توجهی در بخش دریایی به وجود آمده است تا جایی که امروز نزدیک به 10 درصد از تولید ناخالص ملی به بخش حمل و نقل اختصاص دارد.
عظیمی در خصوص کارمزد تسهیلات اعطایی به متقاضیان و محل هزینه کرد این تسهیلات هم گفت: کل سود و کارمزد تسهیلات را سازمان بنادر به صورت یارانه پرداخت می کند ضمن اینکه محل اختصاص این تسهیلات را سازمان بنادر مشخص می کند.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه بسته نیست و به صورت باز و اقتضایی بوده و سقف تسهیلات هم بسته به نوع و زمان و بازپرداخت کار مشخص خواهد شد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در عین حال گفت: حدود پنج برابر میزان سپرده گذاری متقاضیان تسهیلات داده می شود.
اقتصام ** 2021 ** 1574 شماره 091 ساعت 18:45 تمام
۰ نفر