۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6502377
T T
۰ نفر

ارسال اطلاعات نهانی آنلاین می شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6502377
ارسال اطلاعات نهانی آنلاین می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/11 اقتصاد.بورس.اطلاعات نهانی تهران- معاون نظارت بر بورس ها و ناشران بورسی سازمان بورس از اجرایی شدن ارایه اطلاعات نهانی به صورت آنلاین از هفته آینده خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سید علی حسینی درخصوص نحوه انتشار گزارش های دارندگان اطلاعات نهانی از طریق سیستم کدال گفت: در ماده 6 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس به صراحت آمده افرادی که مشمول این ماده هستند، باید اطلاعات خود را بر اساس مفاد این دستورالعمل به سازمان بورس ارسال کنند.
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران بورسی سازمان بورس افزود: در سیستم کدال این امکان وجود دارد که دارندگان اطلاعات نهانی با استفاده از فرم هایی به پیوست نامه و به صورت دستی اطلاعات را به این سازمان ارسال کنند که تاکنون ارایه این گونه اطلاعات به صورت آنلاین در سیستم کدال وجود امکان پذیر نبود.
حسینی تصریح کرد: در سال 89 پروژه ای در سیستم کدال تعریف شد که این طرح هفته گذشته به طور کامل اجرایی شد به طوری که دارندگان اطلاعات نهانی می توانند به صورت آنلاین و از طریق سیستم کدال نسبت به ارایه اطلاعات خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دارندگان اطلاعات نهانی طبق قانون مکلف هستند تا اطلاعات خود را از طریق کدال به سازمان بورس ارسال کنند، گفت: در حال حاضر همکاران این بخش از آمادگی کامل برای اطلاع رسانی و آموزش برای مدیران شرکت ها برخوردارند.
حسینی تصریح کرد: هم اکنون سازمان بورس در حال برنامه ریزی و آموزش افراد برای ارایه اطلاعات نهانی به صورت آنلاین از طریق سیستم کدال است که با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده این امکان از هفته آینده در بازار سرمایه فراهم می شود.
اقتصام ** 9141 شماره 027 ساعت 11:50 تمام
۰ نفر