۲۷ مرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6379993
T T
۰ نفر
گستره بیماری آنفلوانزای مرغی در ویتنام به انسان سرایت کرد # کوالالامپور،خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/05/83 خارجی.ویتنام.اجتماعی.آنفلوانزا مقام های وزارت بهداشت ویتنام با اعلام 7 مورد انسانی ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی در این کشور از امکان گستره این بیماری در مزارع کوچک ابراز نگرانی کردند. به گزارش امروز سه شنبه روزنامه ویتنام نیوز ، وزارت بهداشت ویتنام اعلام کرد که سه تن از این بیماران شامل دو کودک از استان شمالی " هاتای " و یک زن 25 ساله از استان جنوبی "هائو جیانک" طی هفته گذشته جان باختند. این وزارت ویتنام افزود که زن قربانی حامل ویروس"اچ 5 ان یک"(H5N1) بوده است اما ویروس عامل مرک دو کودک هنوز ناشناخته و در دست آزمایش قرار دارد.
ویروس " اچ 5 ان یک " همان ویروسی است که با گستره بیماری آنفلوانزای مرغی طی سال جاری به مرک 24 تن از مبتلایان به این بیماری در آسیا منجر شد.
در همین حال ، "نوین وان بین" قایم مقام بخش کنترل و پیشگیری بیماری های مسری وزارت بهداشت ویتنام از انجام آزمایشهای مختلف در رابطه با کشف ویروس عامل مرک دو کودک مبتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی خبر داد. وی همچنین در رابطه با امکان گستره بیماری آنفلوانزای مرغی به مزارع کوچک ویتنام ابراز نگرانی کرد. "هانس ترویدسون" نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز شرایط جاری ویتنام در مورد گستره بیماری آنفلوانزای مرغی در انسان را همچنان " غیر هشداردهنده" و " محدود " خواند. وی گفت : در حال حاضر به نظر نمی رسد که شرایط گستره نوع انسانی بیماری آنفلوانزای مرغی در ویتنام مشابه ابعاد این بیماری در ماه فوریه باشد. از 9 ژوییه (19 تیر) سال جاری تاکنون در حدود 33 هزار و 847 قطعه مرغ در ویتنام به دلیل شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای مرغی در مزارع این کشور نابود و یا تلف شده اند. حدود 80 درصد از جمعیت 82 میلیونی ویتنام در حومه شهرها زندگی می کنند که اغلب به پرورش طیور مشغول می باشند. آساق/336/1513
۰ نفر