۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6373065
T T
۰ نفر
فرماندهان جنک هشت سال دفاع مقدس از عملیات فتح خرمشهر می گویند # تهران بزرک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/02/83 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها. فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس به بهانه سالگرد حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر در عملیات "بیت المقدس " به بیان خاطرات روزهای خون و آتش پرداختند. شماری از آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مرکز استان تهران خاطرات و نقطه نظرات خود را در خصوص این عملیات بزرک و سرنوشت ساز بیان کردند. سردار آزاده و جانباز "احمد روزبهانی" گفت: به عقیده همه فرماندهان هشت سال دفاع مقدس ، آزادی خرمشهر چیزی جز خواست خداوند نبود چرا که پیروزی در این نبرد خونین در مقابل دشمن تا دندان مسلح ، کار آسانی نبود. وی افزود: آزادسازی خرمشهر تمام جهانیان و رادیوهای خارجی را متعجب کرد. روزبهانی گفت: تنها عنصر ایمان در رزمندگان اسلام بود که موجب اثبات عملی شعار "پیروزی خون بر شمشیر" در عملیات فتح خرمشهر شد و بزرگترین افتخار مااین بود که توانستیم قلب مردم مسلمان ایران و امام را شاد کنیم.
سردارمحمود صلاحی یکی دیگر از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این خصوص گفت : عملیات خرمشهر زمینه ساز آغاز سلسله عملیاتی شد که پیروزی های بزرک بعدی را برای ملت ما به ارمغان آورد. وی افزود: اهمیت فتح خرمشهر آنچنان بود که پیش ازآن صدام گفته بود اگر ایران خرمشهر را بازپس بگیرد من کلید شهربصره را دو دستی تقدیم آن می کنم.
صلاحی تصریح کرد: به گفته امام، فتح خرمشهر فتح خاک نبود،بلکه،فتح ارزشها و پیروزی حق بر باطل بود. وی اظهارداشت: آمار اسرای دشمن و تجهیزات منهدم شده آنان آنچنان بالا بود که ماشین جنگی عراق را تا مدت ها از کار انداخت. به گفته این فرمانده نظامی ، دنیا فهمید که تجاوزگران و غاصبان برای همیشه نمی توانند در خانه دیگران آشیانه کنند. سردار صلاحی گفت: در جریان فتح خرمشهر افسانه شکست ناپذیری ابرقدرتها در هم شکست و اسلام بر کفر پیروز شد و این پیروزی موجب نزدیکی و وحدت بیش از پیش نیروهای سپاه ، ارتش و نیروهای مردمی با یکدیگر شد. این فرمانده ادامه داد: فتح خرمشهر روند جنک را به نفع ما تغییر داد و تا اواخر جنک ابتکار عمل در دست نیروهای ما بود. سرهنک پاسدار"ابوالفضل مسجدی" مسوول اردوی لشکر10 سیدالشهدا گفت : فتح خرمشهر ماحصل شیوه ای خاص از جنک و تاکتیک های منحصر به فرد بود که دشمن هیچگونه آمادگی برای مقابله و مهار را آن نداشت. وی افزود : فتح خرمشهر در واقع غرب را رویاروی پیروزیهای فزاینده انقلاب اسلامی قرار داد و به همین دلیل ، خبرگزاریهااز آن بعنوان بزرگترین پیروزی ایران در جنک یاد کردند. مسجدی اظهارداشت : پیروزیهای ایران در میدان نبرد و تاثیرات گسترده آن غرب رابا واقعیتی روبه رو کرد که در چهارچوب پیش بینی های دنیای استکبار جایی نداشت. وی ، خرمشهر را الگو و اسوه آفریده شده در تاریخ جهان دانست و افزود : پیروزی درخرمشهر و آزادی آن الگوی تمام عیار ، نشانه افتخار و برک زرینی بر سینه تمامی تاریخ ادیان ، فتوحات و نبردهای ایران است. مسجدی ، اطاعت پذیری ازامام ، وحدت ، باور به قدرت خودی ، استعانت از معصومین (ع) و شهادت طلبی رزمندگان را موجب استحکام بیشتر نظام جمهوری اسلامی خواند. 2182/500
۰ نفر