۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6171290
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان: آیت الله کوهستانی متعلق به همه مردم است ....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/02/87 داخلی.اجتماعی.بزرگداشت.مازندران.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مرحوم آیت الله کوهستانی متعلق به همه مردم است و روستای کوهستان به برکت وجود ملکوتی ایشان به کانون عشق مردم تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین "عباسعلی سلیمانی" یکشنبه شب در سی و ششمین سالگشت رحلت آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی در حسینیه روستای کوهستان بهشهر ادامه داد: فقدان ایشان با وجود گذشت 36 سال در کل جامعه ملال انگیز و متاثرکننده است.
امام جمعه زاهدان افزود: معنویت و اخلاص وی در عبودت و بندگی خداوند، همچنان در اذهان یکایک افراد جامعه باقی مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین "سلیمانی" خاطرنشان کرد: حافظان اصلی مکتب تشیع در عصر غیبت، ستارگان علم و فضیلت یعنی عالمان و فقیهان هستند و هر یک هم چون گنجینه گرانبهای تمدن اسلامی عطر و بویی تازه دارند که آیت الله کوهستانی یکی از این افراد بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ایشان انسان وارسته ای بود که نفس هایش تسبیح و کلامش به جز مسیر حق نمی پیمود و محضر و منظرش، آدمی را به یاد خدا و معاد می انداخت.
حجت الاسلام والمسلمین "سلیمانی" تصریح کرد: این عارف فروتن ، با مجاهدت نفسانی و دستیابی به نور توحید و معرفت الهی و با شناخت بی اعتباری عالم توانست از این دنیای خاکی بگذرد و دریچه ای به جهان دیگر بگشاید و همراز عرشیان گردد.
آیت الله شیخ محمد کوهستانی در سال 1268 هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر دیده به جهان گشود.
ایشان پس از گذراندن سطوح اولیه علوم حوزوی در بهشهر، به مشهد مقدس و سپس نجف اشرف رهسپار گردید و پس از گذشت 20 سال تلاش علمی و عملی و بهره مندی از اساتید برجسته علوم دینی به مراتب والای علمی و عرفانی و اجتهاد دست یافت و پس از آن به زادگاه خویش بازگشت.
ایشان در این مدت از محضر علمای بنامی همچون آیت الله میرزا نائینی ، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی ، آیت الله ضیاء الدین عراقی ، آیت الله طباطبایی قمی، آیت الله کفایی و دیگر دانشمندان علوم دینی بهره برد و اجازه اجتهاد دریافت کرد.
ایشان پس از بازگشت به زادگاه خویش ، حوزه علمیه کوهستان را تاسیس کرد و با تشکیل آن در شرایط خفقان رضاشاهی، دست به یک جهاد علمی بزرگ زد و در آن دوره اختناق ، علم و دین را از ضعف نجات بخشید و با تربیت صدها عالم، مجتهد، خطیب و نویسنده، منشاء آثار و برکات فراوانی گردید.
آیت الله کوهستانی پس از سالها تلاش علمی و عملی در راه احیا دین مبین اسلام در سال 1351 هجری شمسی و در سن 83 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پس از آنکه پیکر پاک این عالم ربانی با استقبال گسترده مردم در تمامی شهرهای مسیر بهشهر تا مشهد مقدس تشییع گردید، در جوار بارگاه امام رضا (ع) به خاک سپرده شد. ک/3 7331/503/402/508 شماره 011 ساعت 10:06 تمام
۰ نفر