۲۶ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5892789
T T
۰ نفر
زندگینامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدخمینی (ره ) " دقسمت دوم " # تهران - ایرنا26/12/73 برابر با17 مارس 1995 نقش انقلابی و اجتماعی و اهمیت حضور فرزند رشید امام در صحنه های انقلاب و نظام از حساسیت بیشتری برخوردار شد، زیرا از یک سو دشواریهای تاسیس نظام از سوی امام و از سوی دیگر اوج گیری توطئه های داخلی و خارجی برای براندازی نظام برآمده از انقلاب پیروز ، دوران پربحرانی را پدید آورده بود که جز در سایه نبوغ و فوق العادگی شخصیتی چون او که برخوردار از امدادهای الهی بود پیروزی براین مشکلات محال بنظر می رسد و بدون شک حضور ممتاز حاج سید احمد آقا در صحنه و نقشی که در کنار پدر داشت ، مهمترین و پرافتخارترین دوران عمر بابرکت او را رقم می زند.
تدبیر او در به سامان رسیدن سفر امام از بغداد به پاریس و هدایت بیت و دفتر امام در آن کشور کار دشواری بود که عزیز ما به خوبی از عهده آن برآمد.
در پاریس مطمئن ترین فرد برای ارتباط نهضت و روحانیت در صحنه مبارزات با حضرت امام بود و بیشترین بار سامان دادن به امور کانون انقلاب در دهکده نوفل لوشاتو برعهده ایشان بود.
پس از سپری شدن دوران حضور سرنوشت ساز حضرت امام ( س ) در پاریس وی همراه پدر به ایران آمد و از فرودگاه تا بهشت زهرا در دل امواج خروشان میلیون ها انسان عاشق امام و در قلب هزاران خطر که هر لحظه از جانب پس مانده های رژیم شاه پدر را تهدید می کرد همه جا همچون سایه خورشید وی را رها نکرد و در دبستان رفاه و در شبهای آتش و خون لحظه ای از او جدا نشد.
در طول دهسال پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز به بهترین وجه ممکن بیت حضرت امام را سامان بخشیدند و در آن سالهای پرالتهاب و سراسر حادثه در تمام شبانه روز به همه اموربیت رسیدگی کرد.
حضور در جلسات مسئولان طراز اول نظام در محضر امام و پیگیری رهنمودها و فرمانها ابلاغ مهمترین پیام های رهبری در نهایت امانت داری که شایسته و برازنده امام و رابطه باامت بود ، باهمه عشق وصف ناپذیر ش به پدر و پیر و مراد و رهبرش و تسلیم در برابر وی ، از ادامه هر آنچه بنظر وی می رسید و در جهت مصلحت انقلاب و اسلام بود ، دریغ نورزید و مسئولان را در انجام آنچه به عهده داشتند یاری نمود.
ج - مراحل خودسازی ........................
گرچه در سراسر دوران نهضت خونبار اسلامی حاج سید احمد آقا خمینی از نوجوانی تا میانسالی ، در صحنه مبارزه برای خدا و خدمت به بندگان او به خویشتن سازی مشغول بود اما بطور خاص نیز بویژه در سالهای پس از رحلت حضرت امام کوشید تا مراحلی از سیروسلوک معنوی را بگذراند و روح پاک خود را مصفاتر و زلال تر ، آماده ملاقات با خدا کند.
نقش حاج احمد آقا از دوران اوجگیری نهضت تا استقرار نهضت نظام اسلامی و مبارزه باآمریکا و دسیسه های خارجی و توطئه های گروهکهای ستیزگر و خائن چنان برجسته است که هیچ منصفی نمی تواند از تحسین آن خودداری کند.
آنچه برای او مهم بود فراهم آوردن زمینه ای مناسب تر که حضرت امام بتواند بهتر ، مطمئن تر و قدرتمندتر رسالت بزرک رهبری خود را بانجام رساند و به همین جهت ، فداکارانه از نام و آوازه و دنیای خود گذشت تا انقاب و امام سربلند و پیروز باقی بماند و پاداش این فداکاری با با جلب اعتماد مستحکم و روز بروز فزاینده امام نسبت به خویش و محبوبیت در دل امت گرفت و امام که کلامشان از مبالغه خالی بود به کرات مراتب رضایت و اعتماد خود را به فرزندبرومند خویش ابراز داشتند.
انقلاب بی مانند اسلامی از طوفانهای سهمگین گذشته است و در همه حال حاج احمد آقای نزدیکترین یار امام و ستون استواری بود که می توانست تکیه گاه وجود مبارک آن پیشوای عضیم الشان باشد.
پس از رحلت حضرت امام نیز ایشان ، بزرگوارانه تمام همت خویش را مصروف و معطوف به آن داشت تا وصایای پدرانه حضرت امام ( س ) را که مشعل فروزان گذشته ، حال و آینده انقلاب اسلامی است ، فروزان نگاه دارد و در تثبیت خط و راه امام که میراث سالها مجاهده و راهبری حضرت امام خمینی (س ) و خونبهای شهیدان بیشمار بود ، حرکت نماید . وی در تمام دوران پرفراز و نشیب پس از رحلت امام در کنار رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی ، تقویت نظام الهی را اصلی ترین وظیفه دینی و انقلابی خود می دید و سرفصل تمام سخنان و پیام های آن عزیز دفاع از رهبری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود و براین اصل همواره تاکید می نمود که تداوم راه امام و نیل به اهداف انقلاب جز با پیمودن این طریق ممکن نیست . در عین حال ایشان لحظه ای از یاد محرومان و مستضعفان و دفاع از امنیت سیاسی جامعه و حقوق مردمی که صاحبان اصلی انقلابند غافل نماند و بااقتداء به پدر بزرگوارش در کنار رنج کشیدگان و مجاهدان راه خدا و بیاد شهیدان و در دفاع از مستضعفان جامعه ایستاد و لحظه ای از فروزان نگاهداشتن مشعلی که امام آزادگان زمان با تدبیر و اقتدار برافروخته بود از پا نایستاد.
سراسر لحظه های عمر بابرکتش در کسب علم و رنج مبارزه ای طولانی و دفاع از حقوق محرومان و حمایت از یادگاران معنونی امام که در راس همه کیان نظام اسلامی بود سپری شد و از این رو مطمئنا ( یاد فداکاری ها و بزرگواری های وی هیچگاه از خاطره ملت رشید محو نخواهد شد) .
نامش در طلیعه فهرست پرچمداران نهضت امام خمینی برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.
۰ نفر