۲۶ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5892764
T T
۰ نفر

خطبه دوم نمازجمعه تهران

۲۶ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5892764
خطبه دوم نمازجمعه تهران # تهران - ایرنا26/12/73 برابر با17 مارس 1995 ایت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه ازگروهی افغانی که اواسط هفته جاری حجت الاسلام والمسلمین مزاری رابه شهادت رساند به عنوان وابسته به استکبار جهانی یادکرد و شهادت رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان را محکوم کرد.
وی گفت این عمل ناجوانمردانه و ظالمانه استکبار جهانی و امریکا توطئه ای علیه جهان اسلام و بویژه مسلمانان افغانستان است .
شهید مزاری دوشنبه گذشته پس از اسارات توسط گروه طالبان به همراه چند تن از اعضای حزب وحدت اسلامی افغانستان به شهادت رسید.
امام جمعه موقت تهران افزود مردم مسلمان افغانستان باید بدانند که هدف اصلی استکبارجهانی ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است تا شاید ازان طریق بتواند به اهداف خود در این کشور دست یابد.
ایت الله امامی کاشانی گفت علما و مراکز مذهبی افغانستان باید ضمن حفظ هوشیاری خود مردم این کشور را نسبت به توطئه های دشمنان اگاه سازند.
وی به شهادت رساندن رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان را اقدامی ظالمانه خواند و گفت این اقدام دشمنان باید زنک خطری برای همه مسلمانان جهان و وحدت شیعه و سنی محسوب شود.
امام جمعه موقت تهران گفت امروز وظیفه همه مسلمانان جهان و مردم افغانستان است که از این گروه فاسد و وابسته بیزاری جویند و اقدامات انان را محکوم کنند.
وی اظهار داشت هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به اساس اسلام است چرا که انان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به قدرت لایزال اندیشه های اسلامی پی برده اند.
وی گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فرهنک کفرستیزی در جهان اسلام احیاشده و هرطرح استکباری که در مقابل مردم مسلمان باشد محکوم به شکست است .
امام جمعه موقت تهران افزود به همین سبب دشمن امروز تمام تلاش خود را معطوف به تهاجم فرهنگی کرده است .
ایت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از این خطبه برای شفای عاجل یادگار گرامی و برومند حضرت امام خمینی /ره/ دعا کرد.
وی گفت .. حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمدخمینی از ارکان نظام اسلامی به شمار می روند و حق زیادی بر گردن امت مسلمان ایران دارند.
وی افزود یادگار گرامی امام /ره/ در دوران حیات پدر بزرگوارشان با هوش و درایت خود کمک فراوانی به فعالیتهای بنیانگذار جمهوری اسلامی می کرد.
امام جمعه موقت تهران همچنین از موضع حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی در دوران پس از امام /ره/ و حمایت قاطعانه ایشان از رهبر انقلاب اسلامی ستایش کرد.
۰ نفر