۲۶ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5892754
T T
۰ نفر
تازه ترین گزارشها از درگیری پلیس شورشی و نیروهای دولتی در باکو # باکو - ایرنا26/12/73 برابر با17 مارس 1995 بر اثر درگیری بین نیروهای شورشی پلیس ویژه و نیروهای دولتی جمهوری اذربایجان در باکو تعدادی از طرفین کشته ومجروح شدند .
به گزارش رادیو موسسه "نیوز پرس"باکو این درگیری ها از ساعت هفت بامداد جمعه در نتیجه استفاده طرفین از ار.پی.جی و موشک اندازه های مختلف تشدید شده است .
این رادیو تاکید کرد که حدود ساعت شش بامداد جمعه نیروهای شورشی بر فراز قرارگاه خود پرچم سفید بر افراشتند.و صدای انفجار گلوله های ار پی جی و موشک انداز قطع شد اما صدای شلیک مسلسل های سنگین و سبک همچنان به گوش می رسید .
یک شاهد عینی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در باکو گفت دقایقی پیش صدها نفر مجروح به بیمارستان گنجلیک باکو منتقل شده است و کار انتقال مجروحان به این بیمارستان همچنان ادامه دارد .
بنا به این گزارش بین زخمی ها تعدادی غیر نظامی و از جمله چند زن مشاهده می شود .
وزیر کشور جمهوری اذربایجان در گفتگو با رادیو نیوزپرس تاکید کرد که نیروهای دولتی قرارگاه مرکزی پلیس ویژه شورشی رامحاصره کرده اند.
وی گفت جمعه شب نیروهای دولتی تعدادی از نیروهای مذکور را که قضد شکستن محاصره را داشتند عقب راندند .
درگیری بین نیروهای پلیس شورشی و نیروهای دولتی در این محل از ساعت سه بامداد جمعه اغاز شده است .
وزیر کشور جمهوری اذربایجان روز سه شنبه در اعلامیه ای ضمن اعلام انحلال پلیس ویژه از اعضای این گروه خواست ظرف سه روز سلاحهای خود را تحویل نیروهای امنیتی دولتی دهند .
به گفته منابع خبری درحال حاضر اوضاع نقاط مختلف شهر باکو ارام است و نیروهای دولتی با استقرار در نقاط حساس تدابیر امنیتی در این شهر اتخاذ کرده اند.
قرارگاه مرکزی پلیس ویژه در یک محله پر جمعیت واقع در هشت کیلومتری مرکز شهر باکو موسوم به" کیلومتر هشتم " قرار دارد .
۰ نفر