۳ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5890589
T T
۰ نفر
گروهی جدیدی ازطلاب افغانی مستقر درپاکستان برای حمله به کابل راهی افغانستان شدند # اسلام اباد- ایرنا3/12/73 برابر با22 فوریه 1995 گزارش های دریافتی حاکی است نیروهای جدیدی از مدارس و حوزه های علمیه در پاکستان برای کمک به گروه طالبان در حمله به کابل راهی افغانستان شده اند.
به گفته منابع طالبان روزسه شنبه 2 هزار طلبه مدارس پیشاور راهی کویته شدندتا از طریق مرز چمن بین افغانستان و پاکستان وارد قندهار شوند.
قندهار که در اواسط ابان ماه گذشته بدست گروه طالبان تصرف شد اکنون به عنوان پایگاه اصلی و فرماندهی گروه طالبان در امده است.
همچنین حدود 500 طلبه از استان سرحد پاکستان طی روز سه شنبه از طریق مناطق مرزی شمال غرب این کشور عازم استان پکتیا افغانستان که کمتر از چهار ساعت با کابل فاصله دارد شدند .
منابع مطلع تعداد نیروهای گروه طالبان را بین 25 تا 30 هزار نفر تخمین می زنند که بسیاری از انها در استان های مختلف افغانستان به دیگر گروههای طالبان پیوسته اند.
یکشنبه گذشته نیز حدود 800 طلبه از مدارس مذهبی سوات و پیشاور از طریق کویته راهی قندهار شده بودند.
در همین حال رهبر حزب جماعت علمای اسلام پاکستان /شاخه فضل الرحمن/ به برهان الدین ربانی توصیه کرد که برای جلوگیری از خونریزی در افغانستان/ قدرت را به گروه طالبان واگذار کند.
مولانا فضل الرحمن در دیدار با هیات ویژه اعزامی از سوی ربانی گفت او در حرکت ها و فعالیت های طالبان نقشی ندارد.
مطبوعات پاکستان چهار شنبه نوشتند صدیق چکزیی مشاور ربانی از فضل الرحمن خواسته است از نفوذ خود در گروه طالبان برای توافق با دولت استفاده کند.
۰ نفر