۲۴ بهمن ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5889853
T T
۰ نفر
بیشتر قربانیان درگیری های مسلحانه در جهان ، غیرنظامیان هستند # انکارا - ایرنا24/11/73 برابر با13 فوریه 1995 یک گزارش سازمان ملل متحد حاکیست 90 درصد از کشته شدگان و مصدومان درگیری های مسلحانه در سال های 1989 تا 1992 میلادی در جهان را غیر نظامیان تشکیل داده اند .
به گزارش خبرگزاری اناتولی ، مسئولان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل /یونیسف /در ترکیه با اعلام این مطلب گفته اند 79 مورد از 82 فقره درگیری مسلحانه طی مدت یادشده به شکل جنک های داخلی بوده که انگیزه اصلی بروز انها ، اختلافات قومی و نژادی بوده است .
بر پایه این گزارش ، درگیری مسلحانه موجب افزایش موارد کوچ و مهاجرت افراد به نقاط مختلف شده است . بطوری که در ده سال گذشته تنها از سه کشور افغانستان ، یوگسلاوی سابق و موزامبیک 8/6 میلیون نفر مهاجرت کرده اند.
این گزارش با اشاره به اینکه جهان از یک بیماری اجتماعی رنج می برد یاداور می شود از سال 1980 تاکنون به طور میانگین میزان ارتکاب به جرم سالانه پنج درصد افزایش داشته است .
بنابه این گزارش ، تنها در امریکا سالانه 35 میلیون مورد جرم به وقوع می پیوندد.
قرار است گزارش جامع تحقیقی سازمان ملل متحد در این باره 15 اسفندماه /ششم مارس /در استانه برگزاری اجلاس توسعه اجتماعی منتشر شود.
۰ نفر