۱۱ دی ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5885596
T T
۰ نفر

وزیر خارجه قطر وارد تهران شد

۱۱ دی ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5885596
وزیر خارجه قطر وارد تهران شد # تهران - ایرنا11/10/73 برابر با 1 ژانویه 1995 وزیر امور خارجه قطر در راس یک هیات سیاسی اقتصادی بلند پایه برای انجام یک دیدار رسمی یک روزه روز /یکشنبه/ وارد تهران شد و از سوی علی اکبرولایتی همتای ایرانی خود مورد استقبال قرار گرفت .
شیخ محمد بن جاسم ال ثانی هنگام ورود به تهران طی گفتگویی با خبرنگاران س هدف از سفر به تهران راانجام مذاکرات با ریاست جمهوری اسلامی ایران و ولایتی در موردگسترش هرچه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور س مسائل مهم منطقه ای و تکمیل مذاکرات قبلی ذکر کرد ولایتی نیز در پاسخ به سئوالی روابط ایران و کشورهای همسایه حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله قطر را نزدیک خواند و گفت .. در کنار روابط سیاسی س روابط اقتصادی هم با قطر گسترش می یابد و از مهمترین موصوعات مناسبات اقتصادی دو کشور طرح ابرسانی جمهوری اسلامی ایران به قطر با توجه به نیاز ان کشور به اب شیرین است .
وی افزود اصول اولیه این طرح مدتهاست که مورد توافق قرار گرفته و طراحی ان تقریبا به پایان رسیده است و مذاکرات مربوط به چگونگی استمرار واجرای این طرح مشخصا از مباحث وزیران نیروی دو کشور در تهران خواهد بود.
ولایتی در ادامه اظهار داشت در این سفر بخشی ازمذاکرات دامنه دار این طرح انجام شده و امید می رود که به یک تفاهم نهایی برسیم و قطعا اجرای این طرح نه تنها اثار سیاسی مثبت برای دو کشوربلکه برای کل منطقه خواهد داشت و نشانگر عزم راسخ کشورهای منطقه برای همکاریهای دو جانبه و پایه امنیت واقعی برای همکاریها است .
وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به ویژه بودن روابط سیاسی ایران و قطر اظهار داشت روابط دو کشور نه تنها دو جانبه است بلکه بازتاب ان در همکاریهای منطقه ای هم منعکس شده و تاثیر خود را نشان خواهد داد و مسلما مناسبات و همکاریهای دو جانبه و منطقه ای بیش از پیش گسترش خواهد یافت .
وزیر امور خارجه قطر قرار است امروز پیام شیخ خلیفه بن حمد ال ثانی امیر این کشور را تسلیم هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری اسلامی ایران کند .
۰ نفر