۹ دی ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5853239
T T
۰ نفر
سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در مالزی افتتاح شد # کوالالامپور -ایرنا 9/ 10/ 1374 برابر با 30 دسامبر 1995 سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با حضور 51 شرکت ایرانی صبح شنبه در مرکز تجارت جهانی کوالالامپور افتتاح شد.
قالی دستباف/ قالی ماشینی / کاشی/ سرامیک/ ماشین الات صنعتی/جواهرات/ مواد غذایی/ میوه/ لوستر/ مبلمان/ وسایل اشپزخانه/ صنایع چرم/ صنایع پلاستیک و صنایع دستی از محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است0 گروههای زیادی از تجار و مردم مالزی با استفاده از تعطیلات پایان سال مسیحی در اولین ساعات افتتاح این نمایشگاه حضور یافتند و استقبال انها از محصولات ارائه شده ، چشمگیر بود.
" عبدالرازی "یک بازرگان مالزیایی به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه می تواند بخشهای خصوصی ایران و مالزی را با یکدیگر اشناتر کند0 وی افزود: کیفیت کالاهای ارائه شده و نیز قیمتها بسیار مناسب است و می تواند درمالزی رقیب جدی ای برای کالاهای مشابه باشد0 غرفه عرضه میوه ایرانی که همراه با فروش سیب زرد/ انار و لیمو شیرین ،میوه های ایران را به مالزیایی ها معرفی می کرد یکی از شلوغترین غرفه های نمایشگاه در ساعات اولیه بود0 "حسین فریدون " سفیر ایران در مالزی در مراسم افتتاح نمایشگاه حجم مبادلات بین ایران و مالزی درسال گذشته را 109 میلیون دلار اعلام کرد.
روغن نخل/ تلویزیون و قطعات الکترونیکی به ارزش 38/64 میلیون دلار عمده ترین کالاهای صادراتی مالزی به ایران در سال گذشته بود. نفت خام و تصفیه شده ، ادویه/ مواد غذایی/ خرما/ خشکبار و میوه به ارزش 7/44 میلیون دلار از اقلام عمده صادرات ایران به مالزی در سال 1994 بود.
این نمایشگاه تا پنجم ژانویه ( 16 دی ) برپا خواهد بود0
۰ نفر