۲۷ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5852409
T T
۰ نفر

یک جنایتکار جنگی صرب، درآلمان بازداشت شد

۲۷ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5852409
یک جنایتکار جنگی صرب، درآلمان بازداشت شد # بن - ایرنا 27/ 9/ 74 برابر با 18 دسامبر 1995 یک فرد 48 ساله ازاتباع صربستان، به جرم شرکت و همکاری درنسل کشی مردم بیگناه بوسنی در فرودگاه شهر " دوسلدورف " آلمان بازداشت شد.
اداره دادستانی کل آلمان روز دوشنبه در شهر " کارلسروهه " همچنین گزارش داد فرد مذکور که "نیکولا جی " نام دارد روز شنبه گذشته توسط ماموران پلیس آلمان دستگیرشد.
بنابر این گزارش "نیکولای جی" که ازسال 1969 تاسال 1992 درآلمان سکونت داشت، عضو حزب دمکرات صربستان است .
این فرد 48 ساله درتابستان سال 1992 میلادی رهبری یک گروه ازچتنیک ها رابرعهده داشت و در حوالی شهر " دوبوی " سیاست نسل کشی صربها را در کشتار مردم بوسنی به اجرادراورد.
وی همچنین در ماه مه 1992 در تخریب شهر مسلمان نشین" دوبوی " شرکت داشت و جسد هجده نفر را که بوسیله شلیک گلوله در سر کشته شده بودند ، به یک بیمارستان منتقل کرد.
به گزارش دادستانی کل آلمان ،" نیکولای جی " دردهم ماه مه نیز دستور تصرف روستای "گرایسکا" را داد و سپس اهالی مسلمان انجا را دستگیر و به بازداشتگاه اعزام کرد.
این صرب 48 ساله همچنین اقدام به شکنجه شدید اسرای مسلمان بوسنی و سرقت دارائی نقدی انان کرد.
این گزارش درخاتمه اضافه می کند، دیوان عالی کشورآلمان در ژانویه سال جاری میلادی حکم بازداشت "نیکولای جی" را صادره کرد.
دادستانی آلمان چهارم اردیبهشت ماه گذشته نیز " دوسان تادیچ " جنایتکار جنگی صرب را به دیوان بین المللی محاکمات سازمان ملل متحد در لاهه تحویل داد.
وی نیز دراوایل 1994 میلادی در شهر مونیخ به جرم قتل اسرای جنگی در بوسنی ازسوی مامورین پلیس آلمان بازداشت شده بود.
گفته می شود، تادیچ دربازداشتگاه اسرای جنگی " اومارسکا" دست کم 32 مسلمان بوسنی را کشته و 61 نفر را نیز به شدت شکنجه کرده است .
دیوان محاکمات سازمان ملل بعد از دادگاه نورنبرک که مسئولیت محاکمه و مجازات عاملان جنک جهانی دوم را به عهده داشت ، اولین دادگاه ازنوع خود است .
این دیوان از سوی سازمان ملل متحد برای محاکمه جانیان جنگی و ناقضین حقوق بشر در جنک خونین بوسنی تاسیس شده است .
۰ نفر