۵ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5850591
T T
۰ نفر
پنجمین مجمع شورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی در تهران گشایش یافت # تهران - ایرنا 5/9/74 برابر با 26 نوامبر 1995 پنجمین مجمع شورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی روز یک شنبه با سخنان شیخ احمد فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا در تهران گشایش یافت.
این مجمع به منظور بررسی چگونگی برگزاری دومین دوره این بازیها که در پاکستان برگزار خواهد شد تشکیل شده است و به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت رییس شورای المپیک آسیا در مراسم گشایش این مجمع در سخنانی با تاکید بر ضرورت استقلال ورزش بانوان کشورهای اسلامی گفت/ تلاش باید براین باشد که از ورزش زنان در کشورهای مسلمان و همچنین شرکت آنها در این مسابقه حمایت شود.
وی از رهبران کشورهای اسلامی تقاضا کرد که از این مساله حمایت کنند.
شیخ احمد فهد آل صباح همچنین گفت/ کویت میزبانی ششمین مجمع شورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی را بر عهده گرفته است وبه این ترتیب حمایت همه جانبه خود از این بازیها را اعلام می دارد .
فائزه هاشمی رییس شورای همبستگی بانوان نیز در سخنانی با تاکید بر نقش ایران در مطرح کردن ورزش بانوان کشورهای اسلامی گفت مجاهدت در این راه بر عهده تمامی افرادی است که به ورزش بانوان کشورهای اسلامی معتقد هستند.
حجت الاسلام تسخیری رییس واحد ارتباطات و تبلیغات اسلامی نیز در بخشی دیگری از مراسم گشایش گفت اگر ما افراد را از پرداختن به کاری نهی می کنیم باید راه دیگری را جایگزین ان سازیم .
وی افزود در حال حاضر درباره ورزش زنان دو گرایش در کشورهای اسلامی وجود دارد ، یک دسته با پیروی از الگوهای غربی زنان خود را به میدان های بین المللی می فرستند و دسته ای دیگر آنان را منزوی کرده اند.
وی در ادامه گفت راه سوم در واقع همین راه صحیحی است که ورزش بانوان کشورهای اسلامی را با تشکیلات منسجم و طبق اصول اسلامی سازمان دهی نماییم .
حجت الاسلام تسخیری گفت جمهوری اسلامی ایران گام شجاعانه ای را برداشته است.
۰ نفر