۲۷ مهر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5847658
T T
۰ نفر
رئیس اسبق مجلس ملی جمهوری اذربایجان ، حاکمیت این جمهوری را متهم به تقلب در انتخابات کرد # باکو - ایرنا 27/7/74 برابر با 19 اکتبر 1995 عیسی قنبر رئیس اسبق مجلس ملی جمهوری اذربایجان و رهبر حزب مساوات این جمهوری گفت مابه جهان اعلام خواهیم کرد در انتخابات این جمهوری که ابان ماه برگزار می شود تقلب شده است .
حزب مساوات به عنوان یکی از احزاب عمده مخالف دولت جمهوری اذربایجان اشتهار دارد .
عیسی قنبر روز پنج شنبه طی یک مصاحبه مطبوعاتی رد صلاحیت شرکت حزب مساوات در انتخابات پارلمانی اتی این جمهوری رامورد انتقاد قرار داد .
کمیسیون انتخابات جمهوری اذربایجان روز سه شنبه ضمن متهم کردن حزب مساوات به تقلب در جمع آوری 50 هزار امضای مجوز ، شرکت این حزب در انتخابات را رد کرد .
بر اساس قانون انتخابات جمهوری اذربایجان احزاب این جمهوری برای شرکت در انتخابات ملزم به جمع آوری 50 هزار امضاء از مردم بودند .
عیسی قنبر گفت ما به عنوان قویترین حزب مخالف به خوبی از حساسیت حاکمیت علیه خود اگاه بودیم .
وی تاکید کرد تمامی اسناد ارائه شده از سوی این حزب به کمیسیون انتخاباتی جمهوری اذربایجان با دقت و بدون نقص تهیه شده است .
وی در این مصاحبه از موافقت دولت با شرکت احزاب الیانس ، انا وطن و استقلال ملی ابراز شگفتی کرد و اظهارداشت اسم حزب الیانس برای هیچ کس از جمله خود من اشنا نیست .
رئیس اسبق مجلس ملی جمهوری اذربایجان اک ثر امضاهای جمع آوری شده از سوی احزاب انا وطن و ینی اذربایجان را که مجوز شرکت در انتخابات گرفته اند تقلبی خواند .
وی همچنین تاکید کرد حزب ملی استقلال به رغم کمبود سه هزار امضااز حد تعیین شده ، مجوز شرکت در انتخابات گرفته است .
قنبر گفت دولت جمهوری اذربایجان باحذف احزاب مخالف از دورانتخابات زمینه را برای موافقت باتشکیل دولت خود مختار قره باغ و همچنین حراج ثروت های این جمهوری اماده می کند .
در انتخابات پارلمانی ابان ماه سال جاری جمهوری اذربایجان هشت حزب سیاسی این جمهوری شرکت خواهند کرد .
۰ نفر