۱۵ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5841520
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری اذربایجان برروابط دوستانه این کشورباایران تاکیدکرد # باکو - ایرنا 15/5/74 برابر با 6 اوت 1995 حیدر علی اف رئیس جمهوری اذربایجان روز شنبه بر دوستی این کشورباایران تاکید کردوگفت : "من به سخنان خود در دیدار بااقای خامنه ای رهبر انقلاب و اقای هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری ایران پای بندهستم ." علی اف در دیدار افشار سلیمانی کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با وی افزود:ایران و جمهوری اذربایجان ریشه های عمیق تاریخی ،دینی وفرهنگی دارند و من برای این روابط اهمیت ویژه ای قائل هستم .
وی گفت : من به دفعات گفته ام و باز هم می گویم جمهوری اسلامی ایران کشور دوست ، برادر و همسایه جمهوری اذربایجان است .
علی اف افزود: من همواره در جهت گسترش روابط دو کشور تلاش کرده ام و در این راستا به تلاشهای خود ادامه خواهم داد.
علی اف از هشت ماه تاخیر در انتصاب سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اذربایجان ابراز تاسف کرد و گفت نبود سفیر ایران در باکو در روابط ما با جمهوری اسلامی ایران تاثیری نداشته است.
وی گفت: ایران دوست ما است و جمهوری اذربایجان دوست ایران است واین روابط را کسی نمی تواند برهم زند.
علی اف در قبال انتقاد کاردار ایران از انتشار اخباردروغ و مطالب مغرضانه در رادیو و تلویزیون و مطبوعات جمهوری اذربایجان به انتشار مطالب مخالف این جمهوری در مطبوعات ایران اشاره کرد.
در این دیدار سلیمانی به برگزاری نخستین گردهمایی روسای خبرگزاری های حاشیه دریای خزر در تهران اشاره کرد و تشکیل اتحادیه خبرگزاری های مذکور را در تسریع گردش اخبار صحیح بین کشورهای مذکور مورد تاکید قرار داد.
سرپرست سفارت ایران در باکو همچنین مشکلات اتباع ایرانی در جمهوری اذربایجان را بر شمرد که علی اف در زمینه پی گیری مسائل مذکور قول مساعد داد.
کاردار ایران در پایان نسخه اصلی پیام تبریک متقابل عیدنوروز و عید فطر رهبر معظم انقلاب اسلامی را به حیدر علی اف تقدیم کرد.
پیام تبرک متقابل اعیادمذکور قبلا ازطریق تلکس به رئیس جمهوری اذربایجان اعلام شده بود.
۰ نفر