۲۵ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5839707
T T
۰ نفر
بگوویچ : نیروهای بوسنی قادر به رفع محاصره سارایوو هستند # ابوظبی - ایرنا 25/4/74 برابر با 16 جولای 1995 علی عزت بگوویچ رییس جمهوری بوسنی تاکید کرد، نیروهای این کشور برای رفع محاصره سارایوو اقدام خواهند کرد.
بگوویچ در مصاحبه با شماره روز یکشنبه روزنامه قطری " الرایه " گفت : کشورش علیرغم سقوط سربرنیتسا توانایی رفع محاصره سارایوو رادارد.
شهر سارایوو حدو 39 ماه است که در محاصره نظامی نیروهای متجاوز صرب قرار دارد .
رئیس جمهوری بوسنی در این مصاحبه از سازمان ملل متحد و پیمان اتلانتیک شمالی /ناتو/ خواست برای بازگرداندن مناطق امن سربرنیتسا به وضعیت قبل از اشغال از نیروی نظامی استفاده کنند .
وی گفت جامعه بین المللی ، سازمان ملل متحد وپیمان ناتو در صورت عدم توانایی حمایت از مردم بوسنی انرا بصراحت اعلام کنند .
بگوویچ افزود، در این صورت تحریم تسلیحاتی بوسنی و هرزگوین رارفع کنید تا ما بتوانیم از ملت وسرزمین خود دفاع و متجاوز را بیرون کنیم.
وی گفت : چنانچه تحریم تسلیحاتی بوسنی از سوی جامعه بین المللی ادامه یابد مسوولیت دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع بوسنی در برابر تجاوز به عهده این جامعه است .
رئیس جمهوری بوسنی تاکید کرد، جامعه بین المللی یا باید از ما حمایت کند و یا اینکه ما را برای دفاع از خود وملت بوسنی ازاد بگذارد .
وی اظهار داشت، عملکرد جامعه بین المللی با سرپوش گذاشتن بر واقعیتها وضع را پیچیده تر کرده و باعث کشتار جمعی و قتل عام مردم بی دفاع بوسنی شده است .
۰ نفر