۲۱ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5839289
T T
۰ نفر
شک و تردید در مورد اینده عملیات حفظ صلح سازمان ملل در بوسنی # نیویورک - ایرنا 21/4/74 برابر با 12 جولای 1995 اشغال منطقه امن اعلام شده "سربرنیتسا" توسط صربها اینده عملیات حفظ صلح سازمان ملل در بوسنی هرزگوین را با تردیدهای جدی مواجه کرده است .
روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه طی تفسیری ضمن اعلام این مطلب نوشت هرگونه اقدامی علیه صربها تبعات جدی برای نیروهای سازمان ملل و مردم بوسنی هرزگوین به همراه دارد و عدم اقدام نیز اینده دیگر مناطق امن اعلام شده در بوسنی هرزگوین خصوصا "ژپا" و "بیهاج " را در معرض خطر قرار خواهد داد .
این روزنامه با اشاره به نگرانی دولتهای غربی از خطری که متوجه نیروهای سازمان ملل است می افزاید : تداوم درگیریها چاره ای جز خروج نیروهای سازمان ملل از بوسنی هرزگوین باقی نمی گذارد و این مسئله ای است که از هم اکنون در پایتختهای غربی مطرح شده است .
فرماندهان نظامی ناتو با توجه به ظرف زمانی سه ماهه ای که برای خروج کامل نیروهای سازمان ملل از بوسنی هرزگوین لازم می دانند معتقدند که در صورت تصمیم سازمان ملل برای خروج نیروهای خود در زمستان سال جاری این مسئله از هم اکنون باید روشن گردد .
دیپلماتهای غربی سقوط شهر سربرنیتسارا تلخ ترین روز جنک سه ساله بوسنی هرزگوین می دانند لیکن مخالفان انرا نشانه صحت ارزیابیهای خود دانسته و خواستار تغییر جهت غرب در سیاست خود نسبت به بالکان می باشند .
"باب دال " رئیس مجلس سنای امریکا روز سه شنبه در انتقاد از عملکرد سازمان ملل و دولت کلینتون باردیگر خواستار خروج امریکا از تحریم تسلیحاتی بوسنی هرزگوین شد .
وی در این رابطه گفت : هدف ما فرصت دادن به ملت بوسنی هرزگوین برای دفاع از خود است .
وی اف زود : زمان ان فرا رسیده است تا به این مسخره بازی پایان دهیم و به ملت بوسنی امکان دهیم کاری را که سازمان ملل از انجام ان عاجز است به عهده بگیرند .
این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که دولت امریکا همچنان مخالف لغو تحریم تسلیحاتی بوسنی است .
۰ نفر