۶ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5837699
T T
۰ نفر
حزب وحدت اسلامی افغانستان پیشروی بسوی "یکاولنک " را اغاز کرده است # کابل - ایرنا 6/4/74 برابر با 27 ژوئن 1995 حزب وحدت اسلامی افغانستان / جناح حجت الاسلام محمداکبری / با پشتیبانی نیروهای حزب حرکت اسلامی و وزارت دفاع این کشور پیشروی به سوی شهریکاولنک اخرین پایگاه جناح کریم خلیلی حزب وحدت را اغاز کرده است .
سجادی یک فرمانده حزب وحدت اسلامی روز دوشنبه با اعلام این خبرافزود: پس از تصرف بامیان و عقب نشینی نیروهای کریم خلیلی تا 60 کیلومتری این شهر در حال حاضر سه لشگر پیاده و چندین گروه زرهی در تدارک حمله نهایی به انان و کنترل کامل این استان هستند.
وی گفت :با تصرف کامل استان بامیان دو محور جدید برای تحت فشار دادن نیروهای جنبش ملی - اسلامی به رهبری عبدالرشیددوستم که از کریم خلیلی حمایت می کند گشوده خواهد شد .
سجادی اوضاع شهر بامیان و حومه ان را عادی گزارش کرد و از مهاجرانی که این منطقه را ترک کرده اند خواست که به محل زندگی خود بازگردند.
به گفته وی یک کمیسیون تبلیغی وظیفه تشویق مردم استان بامیان برای بازگشت به این استان و از سرگیری زندگی عادی را به عهده گرفته است .
در این گفتگو علی تلاش فرمانده لشگر 34 وزارت دفاع افغانستان نیزگفت :هماهنگی مطلوب احزاب وحدت اسلامی و حرکت اسلامی و وزارت دفاع این کشور زمینه این پیروزی گسترده را فراهم اورد و تبلیغات علیه وحدت شیعه و سنی را خنثی کرد .
۰ نفر