۲۲ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5828705
T T
۰ نفر
سند همکاری های گمرکی، میان روسیه واسراییل امضاء شد # مسکو - ایرنا 22 اسفند 1375 برابر با 12 مارس 1997 "بنیامین نتانیاهو" و "ویکتور چرنومیردین" نخست وزیران اسراییل و فدراسیون روسیه روز چهارشنبه در مسکو، یک قرارداد توسعه همکاری های گمرکی را امضاء کردند.
این تنها سند امضا شده در جریان سفر جاری "نتانیاهو" به مسکو است .
"چرنومیردین" در مراسم امضای این سند به خبرنگاران گفت: در گفت و گو هایش با "نتانیاهو"، مسایل مختلف همکاری های اقتصادی دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
سخنگوی دولت روسیه در گزارش خود گفت: دراین دیدار هم چنین مساله مشارکت روسیه در گفت و گوهای اسراییل و سوریه درباره بلندی های جولان و همکاری های ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .
"چرنومیردین"، گفت: همکاری در رشته های الکترونیک، هواپیمایی، فضایی و فن آوری های علوم کشاورزی اولویت های همکاری روسیه و اسراییل را تشکیل می دهند.
وی، در ادامه، وجود برخی مقررات را به عنوان موانعی در راستای گسترش همکاری های دو جانبه دانست و برلزوم انعقاد برخی قراردادهای لازم تاکید کرد.
"چرنومیردین"، گفت: مسکو و تل آویو باید قرارداد مربوط به جلوگیری از دریافت مضاعف مالیات را منعقد کنند.
"نتانیاهو"، نیز گفت: اسراییل، علاقه مند همکاری با روسیه در اجرای طرح های مشترک و فروش کالاهای تولید مشترک در کشورهای ثالث می باشد.
وی گفت: اسراییل، روسیه را به عنوان یکی از همکاران استراتژیک خود می شناسد.
*( الف - ع )
۰ نفر