۲۸ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5820079
T T
۰ نفر
احتمال لغو تدریجی ممنوعیت صادرات گوشت گاو انگلیس # لندن - ایرنا 28 آذر 1375 برابر با 18 دسامبر 1996 وزیر کشاورزی ایرلند جنوبی پیشنهاد کرد با توجه به انکه امار مربوط به الودگی به بیماری " بی اس ای " در منطقه ایرلند شمالی بسیار کم است، لغو تدریجی ممنوعیت صادرات گوشت گاو انگلیس ، ظرف سه تا شش ماه اینده از این منطقه اغاز شود0 ممنوعیت جهانی صادرات گوشت گاو انگلیس به دنبال الودگی گسترده گاوهای این کشور به بیماری " جنون گاوی " اعلام شد و اتحادیه اروپا برای لغو این ممنوعیت پیش شرط هایی را تعیین کرد0 چندی پیش دولت انگلیس اعلام کرد : دست کم 100 هزار راس دیگر از گاوهایی را که احتمال الودگی به " بی اس ای " دارند از بین خواهد برد.
اعلام این مساله که در واقع بخشی از پیش شرط های اتحادیه اروپا به منظور لغو ممنوعیت صادرات گوشت گاو انگلیس بود ،با استقبال روبرو شده است.
وزیر کشاورزی ایرلندجنوبی که ریاست اجلاس وزیران کشاورزی اتحادیه اروپا در بروکسل را روز سه شنبه بر عهده داشت، گفت :تصمیم انگلیس گام مهمی به جلو محسوب می شود و اغاز دوره جدید خواهد بود.
روزنامه " گاردین " چاپ لندن روزچهارشنبه نوشت : اکنون لندن باید طرحی مشروح در مورد گاوهایی که الوده به عامل الودگی " بی اس سی " نیستند و تنها از علوفه تغذیه شده اند تهیه کند.
به نوشته گاردین اگرچه در اجلاس وزیران کشاورزی اتحادیه اروپا ، هیچ کس حاضر نبود برنامه زمانبندی شده دقیقی برای لغو ممنوعیت صادرات گوشت گاو انگلیس ارائه دهد ، اما اعلام امادگی دولت انگلیس برای از بین بردن 100 هزار راس گاو الوده دیگر ، از نظر روانی بر مذاکرات وزیران کشاورزی تاثیر مثبت گذشته است." (41)
۰ نفر