۱۶ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5818714
T T
۰ نفر
رییس جمهوری بوسنی ، از نتایج نشست لندن ابراز رضایت کرد # سارایوو - ایرنا 16 آذر 1375 برابر با 6 دسامبر 1996 " علی عزت بگوویچ " رییس جمهور بوسنی هرزگوین ، از نتایج نشست دو روزه بین المللی لندن در مورد بوسنی ابراز رضایت کرد .
نشست بین المللی لندن در مورد بوسنی روز گذشته پس از دو روز بحث و تبادل نظر به کار خود پایان داد .
بگوویچ در گفت و گو با تلویزیون سارایوو ، : از نتایج مثبت این نشست ، می توان از حمایت همه کشورها از تمامیت و یکپارچگی بوسنی هرزگوین نام برد رییس جمهوری بوسنی و هرزه گوین ، ضرورت اجرای کامل توافقنامه صلح "دیتون" را مورد تاکید قرار داد و گفت : ما در این نشست بین المللی به عدم اجرای بخش غیر نظامی توافقنامه صلح دیتون اشاره کردیم و از مجامع بین المللی خواستیم در این زمینه اقدام های جدی به عمل آورد .
وی از جمله موارد اجرا نشدن توافقنامه صلح دیتون ، به بازداشت و محاکمه نشدن جنایتکاران جنگی ، نبود آزادی رفت و آمد و موانع موجود بر سر بازگشت آوارگان به خانه هایشان اشاره کرد .
بگوویچ تصریح کرد بنا به پیشنهاد ما قرار شد اعطای کمک های بین المللی به همه طرف ها در بوسنی ، مشروط به پایبندی عملی آنان به اجرای کامل توافقنامه صلح "دیتون" شود .
وی افزود : این شروط شامل همکاری با دادگاه بین المللی لاهه ، تامین آزادی رفت و آمد و مساعدت در بازگشت آوارگان به خانه هایشان می باشد .
رییس جمهور بوسنی همچنین گفت : اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است روابط خود با کشورهای همسایه بوسنی یعنی کرواسی و صربستان نیز بستگی به میزان حمایت آنان از تمامیت و یکپارچگی بوسنی هرزگوین خواهدداشت .
نشست بین المللی لندن در مورد بوسنی روز گذشته پس از دو روز بحث و تبادل نظر به کار خود پایان داد .
۰ نفر