۱۳ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5814789
T T
۰ نفر
رییس مجلس ایران مردم را به وحدت ملی اسلامی در مقابل آمریکافراخواند # تهران - ایرنا 13 آبان 1375 برابر با 3 نوامبر 1996 رییس مجلس شورای اسلامی ایران طی سخنانی درسالروز"مبارزه بااستکبار جهانی" تاکید کرد:بایدوحدت ملی اسلامی خودرادرمقابل دشمنان قسم خورده ایران هوشیارانه حفظ کنیم وهمواره برای خنثی کردن توطئه های آمریکاآماده باشیم.
علی اکبر ناطق نوری که به مناسبت سیزدهم ابان در اجتماع اقشار مختلف مردم درمقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا(محل سابق سفارت امریکا در تهران ) سخنرانی می کرد، تسخیر جاسوس خانه آمریکارا انقلابی بزرک خواند و ان را به ملت ایران بویژه دانشجویان و دانش اموزان تبریک گفت .
وی سپس به مرور جنایتها و توطئه های آمریکا ازسال 1332 تاکنون پرداخت و گفت : ملت مسلمان ایران هرگز دشمنی های این قلدر متجاوز را فراموش نخواهد کرد.
رییس قوه مقننه به تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود : طرحهای برنامه اول توسعه که این روزها یکی پس از دیگری به ثمرمی نشیند ، نشان می دهد که این تحریم ها هرگز نمی تواند ما را از رسیدن به اهداف عالیه اسلام باز دارد.
ناطق نوری به پاسخ منفی کشورهای اروپایی و هم پیمانان آمریکابه قانون ضد ایرانی داماتو اشاره کرد و گفت : تحلیل گران آمریکایی خودشان اعلام کرده اند که سیاست غلط کلینتون در مورد ایران سبب منزوی شدن آمریکا در دنیا شده است .
وی ضمن اشاره به تلاش تبلیعاتی استکبار جهانی برای مخدوش و خشن جلوه دادن چهره ایران اسلامی در دنیا، تصریح کرد : دشمنان ما تاکنون نه تنها موفقیتی در این زمینه کسب نکرده اند بلکه با حرکات نابخردانه خود موجب شده اند تا مبارزه با دشمنان اسلام بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا کند.
وی از آمریکا به عنوان ماری زخمی نام برد و گفت : ملت ما لحظه ای دست از مبارزه با این دشمن سلطه جو برنخواهد داشت و در برابر ان کوتاه نمی اید.
رییس مجلس شورای اسلامی به تحرکات دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از طریق نفوذ در جبهه فرهنگی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : کشور فقیر و مفلوک و نیازمند نمی تواند پر صلابت مبارزه کند از این رو توسعه کشور باید با تکیه بر اصول و ارزشها ، مقتدرانه ادامه یابد.
روز13 ابان که "روز مبارزه با استکبارجهانی "نامگذاری شده است، مصادف باسالگردتبعید امام خمبینی به ترکیه ،روز حمله ارتش شاه به دانش اموزان ،وسالگرد تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است همه ساله در این روز مراسم مختلفی در تهران وسراسرکشور بر گزار می شود.
۰ نفر