۱۳ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5814736
T T
۰ نفر
یک مقام هندی : مبارزه ایران علیه مشروبات الکلی باید الگو قرار گیرد # دهلی نو - ایرنا 13 آبان 1375 برابر با 3 نوامبر 1996 رییس گروه اصلاح طلب " آریاسماج " هند گفت: مبارزه ایران با مصرف مشروبات الکلی ، الگویی برای کشورهای جهان است.
" سوامی آگنیش " روز شنبه در یک کنفرانس 3 روزه در مورد مبارزه با مصرف مشروبات الکلی و مفاسد اجتماعی در دهلی نو گفت: همه کشورها باید ببینند ایران چگونه مسایل اخلاقی و فرهنگی را رعایت و حفظ می کند.
وی با انتقاد شدید از حزب " شیوسنا" به خاطر دعوت از یک خواننده آمریکایی برای اجرای برنامه در هند ، با برگزاری مسابقه ملکه زیبایی جهان در هند مخالفت کرد.
"علیرضا شیخ عطار" سفیر ایران در دهلی نو نیز در این کنفرانس با توضیح نظرات اسلام در مورد مسکرات گفت: مشروبات الکلی زایل کننده عقل است و انسان را از کارهای دنیایی و ارتباط با خالق باز می دارد.
وی افزود: غربی ها تلاش می کنند استفاده از مشروبات الکلی را نشانه یک جامعه متمدن معرفی کنند ولی ایران که یک جامعه مدرن بدون مشروبات الکلی است نادرستی ادعای آنها را ثابت کرده است.
در این کنفرانس که صدها تن از ساکنان ایالت هایی که مصرف مشروبات الکلی در آنها ممنوع می باشد شرکت داشتند ، راه های گسترش این ممنوعیت به سراسر هند و افزایش آگاهی مردم از ضررهای استفاده از مشروبات الکلی بررسی می شود.
***
۰ نفر