۲۷ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5812719
T T
۰ نفر
پیام دبیر کل سازمان ملل در مورد ریشه کنی فقر در جهان # سازمان ملل - ایرنا 27 مهر 1375 برابر با 18 اکتبر 1996 دبیر کل سازمان ملل ، وجود فقر در جهان را بزرگترین مقابله جویی کنونی با جامعه بین المللی دانست و خواستار تعهد کلیه کشورها برای جلوگیری از پیشروی موج فزاینده فقر شد .
"پطروس غالی" در پیامی به مناسبت روز بین المللی ریشه کنی فقر که روز پنج شنبه در نیویورک منتشر شد ، این درخواست را مطرح کرد .
مجمع عمومی سازمان ملل ، پاییز گذشته با صدور قطعنامه ای ، سال 1996 را به عنوان سال ریشه کنی فقر در جهان و روز 17 اکتبر ( 26 مهر ) را به عنوان روز بین المللی ریشه کنی فقر انتخاب کرد .
دبیر کل سازمان ملل با ابراز تاسف شدید نسبت به زندگی بیش از یک میلیارد از مردم جهان در فقر مطلق ، مجبور شدن بسیاری از جمعیت کشورهای در حال توسعه و بیشتر زن و کودک ، به تلاش های نومیدانه برای حفظ حیات خود از طریق غلبه موقت بر گرسنگی و بیماری در شرایط اغلب جنک و درگیری در این کشورها را غیرقابل قبول دانست .
وی با اشاره به این که در حال حاضر هیچ کشوری ، حتی کشورهای صنعتی نمی توانند ادعای رهایی از فقر داشته باشند ، خاطرنشان کرد که به موازات افزایش ثروت و کامیابی در جهان ، نابرابری ها و خطر حاشیه نشین شدن برخی از کشورها و گروه ها نیز افزایش یافته است .
پطروس غالی ، تاکید کرد که سازمان ملل در پنج سال گذشته با برگزاری گردهمایی های مختلف ، فقر را هدف قرار داده ، ولی هنوز به دلیل گسترش موج فقر ، موفق به مهار آن نشده است .
وی با اشاره به گردهمایی سران برای توسعه اجتماعی که سال گذشته با حضور رهبران 127 کشور جهان در "کپنهاک" برگزار شد ، تاکید کرد که هنوز راه درازی تا تحقق تعهدات به عمل آمده در این گردهمایی برای برانگیختن انگیزه رشد ، تجارت و اشتغال و بهبود سیستم های بهداشتی ، اجتماعی و آموزشی در سطوح ملی و بین المللی باقی مانده است .
پطروس غالی ، قاره افریقا را بیش از هر نقطه دیگر در جهان ، نیازمند کمک برای فقرزدایی دانست و تاکید کرد که سازمان ملل در برنامه های توسعه خود ، اولویت خاصی برای این قاره قائل شده است .
وی شرط هرگونه موفقیت در مبارزه با فقر را ، اتخاذ سیاست های جدید در این زمینه دانست و خواستار تشدید تلاش های بین المللی برای پیشبرد تعهدات به عمل آمده در مجامع و گردهمایی های بین المللی برای ریشه کنی فقر شد .
۰ نفر