۲۶ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5812676
T T
۰ نفر
اجلاس بررسی اوضاع اقتصادی خاورمیانه وشمال افریقادر استانبول به کارخود پایان داد # آنکارا - ایرنا 26 مهر 1375 برابر با 17 اکتبر 1996 اجلاس بانک جهانی باعنوان " زیر ساختها در کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا " که به منظور بررسی اوضاع اقتصادی کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا در استانبول تشکیل شده بود پس از دو روز بحث و بررسی با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد .
در بیانیه پایانی این اجلاس امده است : براساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در این اجلاس ، رشد اقتصادی کشورهای خاورمیانه و شمال افریقادر سال جاری میلادی 5 درصد خواهد بود.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده کشورهای شمال افریقادر 10 الی 15 سال اینده نیاز مبرم به انجام سرمایه گذاریهای زیربنائی معادل 16 میلیارد دلار خواهند داشت که باید حداقل 3 میلیارد دلار از این میزان سرمایه گذاری بوسیله بخش خصوصی به عمل اید .
در ادامه این بیانیه ازدولت های منطقه خواسته شده است تا تدابیر لازم را برای شرکت موثر بخش خصوصی در سرمایه گذاریهای زیربنائی اتخاذ کرده و یک رقابت سالم در کشورهای خود برای فعالیتهای بخش خصوصی ایجاد کنند.
شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین بر ضرورت تبادل تجربیات و اطلاعات میان کشورهای یاد شده تاکید و به توافق رسیده اند .
در این بیانیه بانک جهانی ، کمیسیون اتحادیه اروپا، صندوق توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عربی ، " بانک سرمایه گذاری اروپا" و موسسات بین المللی امور مالی امادگی خود را برای انجام کمک های فنی و مالی لازم به انجام سرمایه گذاریهای زیربنائی در کشورهای شمال افریقا اعلام کردند.
اجلاس بانک جهانی از روز سه شنبه با سخنرانی کمال درویش معاون بانک جهانی در امور خاورمیانه و افریقا در استانبول اغاز به کار کرده بود .
* 40 *
۰ نفر