۲۳ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5812241
T T
۰ نفر
رهبر حرکت اسلامی افغانستان حمایت از گروه طالبان را تکذیب کرد # تهران - ایرنا 23 مهر 1375 برابر با 14 اکتبر 1996 رهبر حرکت اسلامی افغانستان هر نوع حمایت از گروه طالبان را تکذیب کرد و گفت : برخورد متحجرانه گروه طالبان در افغانستان حیثیت دینی مسلمانان را زیر سوال برده است .
آیت ا..."آصف محسنی" روز دوشنبه در تماسی با ایرنا یادآور شد : حمایت آمریکا از گروه طالبان با توجه به شواهد موجود بر کسی پوشیده نیست و قبلا "محمود مستیری" نماینده سابق سازمان ملل این موضوع را مطرح کرده بود .
وی گفت : آنچه مسلم است هیچ کس نمی تواند آینده افغانستان را به تنهایی در دست بگیرد و دولتی در افغانستان پایدار است که از اشتراک تمامی اقشار و گروه های افغانی تشکیل شود .
محسنی افزود : از نظر شرعی حرکت نظامی طالبان که باعث به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه شده حرام است و هر کس نیز با آنان همکاری کند ، فعل حرام مرتکب شده است .
وی با اشاره به این که در حال حاضر نیروهای حرکت اسلامی در کنار نیرو های دولت هستند ، گفت : هم اکنون زمینه برای نیروهای دولت در کابل فراهم است و گروه طالبان در میان مردم جایگاهی ندارد و روحیه آنان بسیار ضعیف است .
۰ نفر