۳ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5809664
T T
۰ نفر
یک روحانی برجسته پاکستان:ایران مناسبترین الگوی حکومتی جهان اسلام است # تهران - ایرنا 3 مهر 1375 برابر با 24 سپتامبر 1996 " طاهر القادری " یکی از علمای برجسته پاکستان ، روز سه شنبه در دیدار با " علاالدین بروجردی " معاون اسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران مناسبترین الگوی حکومتی برای جهان اسلام است.
وی در این دیدار که در تهران انجام شد ، افزود : جمهوری اسلامی ایران تنها نوری است که در جهان تاریک امروز بشریت می درخشد و می تواند تحول مهمی در جهان اسلام ایجاد کند.
این عالم برجسته پاکستان تاکید کرد: جهان اسلام باید به سوی یکپارچگی سیاسی ، اقتصادی و نظامی پیش برود و در مقابل استکبار و دشمنان اسلام از منافع امت اسلامی دفاع کند.
طاهر القادری افزود : تهاجم فرهنگی برای از بین بردن ارزش های اسلامی است و مسلمانان باید در برابر این توطئه خطرناک هوشیارانه عمل کنند.
علاالدین بروجردی در این دیدار با تاکید بر اهمیت ارتباط مستمر جوامع اسلامی و تبادل نظر مسولان در مورد مشکلات جهان اسلام گفت : یکی از خطرناکترین توطئه های دشمنان اسلام ، ایجاد اختلاف و چند دستگی در جوامع اسلامی است.
وی افزود : علمای جهان اسلام باید با روشنگری جامعه ، با این توطئه حساب شده ، مقابله کنند.
وی تصریح کرد: امت اسلامی باید با کمال هوشیاری و اگاهی در برابر توطئه های سیاسی و فرهنگی دشمنان اسلام ، مقاومت کرده ، ان را خنثی سازند.
۰ نفر