۳ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5809545
T T
۰ نفر
پطروس غالی خواستار تقویت سازمان ملل متحد شد # سازمان ملل - ایرنا 3 مهر 1375 برابر با 4 سپتامبر 1996 " پطروس غالی " دبیر کل سازمان ملل متحد با حیاتی دانستن گسترش نقش این سازمان در سال های آینده، خواستار اتحاد همه ملت ها و کشورهای جهان برای ایجاد آینده ای بهتر و روشن تر از طریق تقویت این ارگان بین المللی شد.
دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در یک سخنرانی در ضیافت ناهاری که به افتخار سران ، مقام ها و نمایندگان شرکت کننده در پنجاه و یکمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان برگزار شده بود، سازمان ملل را خانه مشترک تمام ملل جهان با فرهنک ها و آداب گوناگون خواند و ضرورت تقویت این سازمان را مورد تاکید قرار داد.
پطروس غالی با اشاره به اینکه شکل گیری یک سازمان ملل جدید از چندی پیش اغاز شده است، خاطر نشان ساخت، در حال حاضر سه نوع اصلاحات اساسی در زمینه مدیریت ، سازندگی و همکاری های بین دولتی در سازمان ملل جریان دارد.
وی تطبیق دادن همکاری های بین المللی در زمینه عملیات حفظ صلح و عملیات بشر دوستانه با شرایط کنونی و نیز انسجام بیشتر در تلاش های مربوط به انجام توسعه و پیشرفت های جدید در زمینه قوانین بین المللی و نیز کاهش هزینه ها و بالا بردن کارایی سازمان ملل را از جمله اقدام های لازم برای تقویت این سازمان توصیف کرد.
۰ نفر