۳۱ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5809293
T T
۰ نفر
وزیر امور خارجه آلمان از سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد کرد # بن - ایرنا 31 شهریور 1375 برابر با 21 سپتامبر 1996 "کلاوس کینکل " وزیر امور خارجه آلمان از سیاست خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا انتقاد کرد0 وزیر امورخارجه آلمان در آخرین روز اجلاس حقوق دانان درشهر"کارلسروهه" این کشور گفت: اتحادیه اروپا هنوز به مرحله ای نرسیده است که بتواند در مواردی از جمله در مورد عراق، واکنشی یک صدا داشته باشد.
وی افزود :اگر حتی یک کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موردی توافق نظر نداشته باشد، مانع اجرای سیاست خارجی مشترکی می شود که در پیمان ماستریخت برای اتحادیه اروپا درنظرگرفته شده است .
وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: درصورتی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان با استفاده از حق وتوی خود مانع اجرای سیاست های اصولی این اتحایه شوند، باید گفت که درقرن 21 میلادی اتحادیه اروپا امکان وجود نخواهد داشت .
کینکل در بخش دیگری از سخنان خود گفت بدست آوردن یک کرسی مشترک برای اتحادیه اروپا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، هدفی است که در کوتاه مدت تحقق نخواهد یافت و به همین دلیل نیز آلمان خواستار آن است که بطور منفرد به عضویت دایمی شورای امنیت درآید.
وزیر امور خارجه آلمان خواستار آن شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سیاست خارجی این اتحادیه را مکمل سیاست خارجی خود قرار دهند.
کینکل افزود:اتحادیه اروپا باید سیاست خارجی خود را بر مبنای اکثریت آراکشورهای عضو تعیین کند.
(41)
۰ نفر