۱۷ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5807453
T T
۰ نفر
یک روزنامه امریکایی خواستار تشدید تدابیر امنیتی در پی صدور حکم " رمزی یوسف" شد # نیویورک - ایرنا 17 شهریور 1375 برابر با 7 سپتامبر 1996 یک روزنامه آمریکایی با اعلام حمایت خود از محکوم شناخته شدن سه مسلمان به جرم توطئه نافرجام سرنگونی هواپیماهای خطوط مسافربری آمریکا نسبت به عواقب خطرناک این محکومیت هشدار داد.
روزنامه (یو.اس.ای تودی ) در شماره روز جمعه خود در گزارشی با عنوان "احتمال اقدام های تلافی جویانه تروریستی " خواستار تدابیر امنیتی برای جلوگیری از هرگونه اقدام های تلافی جویانه شد.
روزنامه (یو اس ای تودی )درشماره روز/جمعه/ خود درگزارشی باعنوان "احتمال اقدامهای تلافی جویانه تروریستی " این درخواست را مطرح کرد.
"رمزی احمد یوسف " که متهم به طراحی بمب گذاری سه سال پیش در مرکز تجارت جهانی نیویورک نیز هست روز پنجشنبه به همراه دو مسلمان دیگر خاور میانه به جرم توطئه برای سرنگونی هواپیماهای مسافربری آمریکا در یک دادگاه نیویورک محکوم شناخته شدند.
احکام این سه مسلمان که می تواند حبس ابد باشد، پانزدهم آذرماه 75 صادر خواهد شد.
گذشته از این "یوسف " قرار است بعدا در رابطه با بمب گذاری در مرکز تجار تجارت جهانی نیویورک محاکمه شود.
(یو.اس.ای تودی ) در گزارش خود از کارشناسان آمریکایی نقل کرد که ضمن موفقیت آمیز توصیف کردن محاکمه و محکوم شناخته شدن این سه مسلمان خاور میانه پس از یک رشته حملات تروریستی علیه آمریکا در طول تابستان هشدار داده اند این موفقیت می تواند باب اقدام های تلافی جویانه تروریستی را باز کند.
"جیمز در دریان" یک استاد دانشکده روابط بین الملل دانشگاه "ماساچوست" گفت: " در بند نگهداشتن تروریست هایی که اعضای یک شبکه هستند همواره نگرانی هایی دربر دارد.
تاریخ نشان می دهد که احتمال نوعی اقدام های تروریستی درآینده چه به شکل عملیات آزادسازی و چه عملیات انتقام جویانه وجود دارد." "رابرت فریدمن" رییس دانشکده قضایی کیفری دانشگاه ایالتی جورجیا می گوید:" طبیعی است که رویدادهایی از این نوع (صدور حکم محکومیت ) می تواند باعث تشدید فعالیت های تروریستی و تجدید یا آغاز آن به روش های مختلف شود، در این دور خشونت یافتن یک بهانه چندان دشوارنیست." (یو.اس.ای تودی ) در ادامه می نویسد: درپی بمب گذاری های اخیر درمجاورت مقر نظامیان آمریکایی در عربستان و پارک سده المپیک در آتلانتا و نیز انفجار هواپیمای "تی دبلیوای " تنش های ناشی از تروریسم تشدید شده است.
در این گزارش با اشاره به اینکه اقدام های "رمزی یوسف" به تلافی حمایت آمریکا از اسرائیل صورت گرفته تقویت تدابیر امنیتی در آمریکا ضروری شناخته شده است.
(یو.اس.ای تودی ) از استخدام بی سابقه 1200 تن از ماموران اطلاعاتی جدید از سوی اداره "اف.بی.آی" طی سال میلادی جاری برای استفاده از آنها در عملیات ضد تروریستی در سراسر جهان استقبال کرده و آن را یک گام مثبت برای جلوگیری یا کاهش عملیات تروریستی دانسته است.
در همین حال " رابی ماروین هیر" رییس مرکز تحقیقات استراتژیک "ویزنتال" در آمریکا هشدار داده است که پیروان و شاگردان افرادی چون "رمزی یوسف" بخوبی واقفند که قدرت مقابله با ارتش و قدرت نظامی آمریکا را ندارند و از اینرو مجبورند در خیابانها و ساختمان های آمریکا به عملیات دست بزنند.
وی تاکید کرد، حمله نظامی آمریکا به عراق، خطر انجام عملیات تروریستی علیه اهداف آمریکایی را بیش از گذشته تشدید کرده است چرا که گروه های تروریستی همیشه دنبال بهانه ای برای عملیات خود می گردند.
*****
۰ نفر