۱۷ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5807434
T T
۰ نفر
یک مقام روسیه: آمریکا بدنبال مشروعیت بخشیدن به اقدام خود در عراق است # مسکو - ایرنا 17 شهریور 1375 برابر با 7 سپتامبر 1996 معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از عملیات اخیر آمریکا در عراق گفت : این کشور ابتدا عملیات خود را انجام داد و سپس به دنبال مشروعیت بخشیدن به انها می باشد .
وی که روز جمعه در دیدار با " مهدی صفری " سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه سخن می گفت، هشدار داد که این گونه اقدام ها موجب رویه خطرناکی خواهد بود .
" گیورگی مامداف " افزود: روسیه با زیر سوال بردن طرح آمریکا در مورد ایجاد منطقه جدید ممنوعه پروازی در عراق مانع ایجاد بهانه جویی جدید شده است ، زیرا در ان صورت واشنگتن می توانست هر لحظه بخواهد به عراق حمله کند.
وی گفت : موضع گیری روسیه در مورد بحران اخیر عراق به مراتب شدیدتر از دیگر کشورها بوده است .
معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد : ایران و روسیه برای گسترش توسعه همکاری ها محدودیتی ندارند و لازم است که در محافل مختلف بین المللی از یکدیگر حمایت کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی عراق مخالفت شدید ایران با حمله اخیر آمریکا به ان کشور را ابراز داشت .
معاون وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار اعلام کرد: پس از اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.
***
۰ نفر