۱۷ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5807427
T T
۰ نفر
معاون وزیر امور خارجه روسیه به نتایج اقدام های خودسرانه آمریکا هشداردا # مسکو - ایرنا 17 شهریور 1375 برابر با 7 سپتامبر 1996 " ویکتور پاسیوالیوک " معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حوادث اخیر در عراق نسبت به تاثیر نتایج اقدام های خودسرانه آمریکا در سرنوشت آینده جهان هشدار داد.
وی روز جمعه در دیدار با " مهدی صفری " سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت : آمریکا که خود را مدعی رهبری جهان می داند، بدون مشورت با سازمان ملل به اقدام های خودسرانه در عراق دست زده است و چنین اقدام ها می تواند سرنوشت آینده جهان را در هاله ای از ابهام قرار دهد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه بر لزوم حفظ تمامیت ارضی عراق و تشریک مساعی در مقابل افزایش عوامل تهدید کننده امنیت منطقه تاکید کرد .
وی افزود، قطعنامه پیشنهادی انگلیس درباره حوادث اخیر عراق به هیچ وجه مناسب وضعیت جاری نبود و با مخالفت جدی مسکو روبرو شد .
" پاسیوالیوک " گفت : ترکیه با ورود به خاک عراق، قصد ایجاد یک منطقه حایل را دارد که ما به شدت با این کار مخالف هستیم .
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات اخیر آمریکا به عراق برلزوم حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کرد .
دو طرف در این دیدار زمینه های همکاری های مشترک ایران و روسیه ، به خصوص در بحران تاجیکستان را مورد بررسی قرار دادند.
" پاسیوالیوک " با ناآرام خواندن اوضاع تاجیکستان اظهار داشت: مسکو و تهران تاکنون مذاکرهای زیادی را درباره این بحران انجام داده اند و ما کماکان اعتقاد داریم که ایران از امکانات خوبی برای تاثیرگذاری در روند این مذاکرها برخوردار است و ادامه گفت و گو با ایران می تواند مفید و سازنده باشد.
وی همچنین گفت " یوگنی پریماکف " وزیر امور خارجه روسیه اواخر اکتبر سال جاری سفر دوره ای به منطقه انجام می دهد که بازدید از ایران احتمالا بخشی از آن است .
در این دیدار اعلام شد که " محمود واعظی " معاون امور اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بزودی به مسکو سفر خواهدکرد .
***
۰ نفر