۱۲ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5800310
T T
۰ نفر
هشدار در مورد سقوط کامل ارزش های فرهنگی و اخلاقی در روسیه # مسکو - ایرنا 12 تیر 1375 برابر با دوم جولای 1996 "استانیسلاو گاواروخین" مشهورترین کارگردان سینمای روسیه گفت کشورش در سراشیب سقوط کامل فرهنگی و اخلاقی قرار دارد و در صورت نیندیشیدن سریع چاره ، نابودی آن حتمی خواهد بود .
وی روز دوشنبه به روزنامه نزاویسمایا گفت : جوانان روسیه ، هم اکنون با خویی وحشیانه تربیت می شوند . زیرا آنان از احترام به نسل های گذشته ، نگهداری از پدر و مادر خودداری می کنند و به ابتذال غربی و کنار گذاشتن تعلیم روی آورده اند .
گاواروخین افزود : روشنفکران روسیه برای نزدیک شدن به دربار تملق و چاپلوسی را پیشه خود کرده اند و در این شرایط نمی توان به ارتقاء فرهنک و تمدن کنونی چشم دوخت .
این کارگردان مشهور سینمای روسیه تاکید کرد با آن که هیچ کنترل اخلاقی بر رسانه های گروهی روسیه وجود ندارد ، این دستگاه ها ، تحت سانسور شدید سیاسی قرار دارند .
وی اواخر هفته پیش نیز در یک کنفرانس گفته بود اگر در دستیابی به تمول غربی در صد سال آینده ، شک داشته باشیم ، در شرایط کنونی نباید به سقوط فرهنگی در 4 سال آینده تردید کنیم .
گاواروخین که از زوگانف در انتخابات ریاست جمهورروسیه حمایت می کند گفت : در دور اول رای گیری ، یلتسین ، در بزرگترین مراکز جنایتکاری یعنی مسکو ، سن پطرزبورک و یکاترنبورک اکثریت را به دست آورد . اما در مناطق کارگر نشین مانند سیبری ، جنوب و مرکز روسیه با شکست کامل مواجه شد .
۰ نفر