۱۱ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5800194
T T
۰ نفر
نمایندگان کشورهای بوسنی ، کرواسی و ترکیه از شهر موستار دیدن کردند # سارایوو - ایرنا یازدهم تیرماه 1375 برابر با 1 جولای 1996 هیاتی سه جانبه متشکل از کشورهای بوسنی ، کرواسی و ترکیه روز یکشنبه با سفر به شهر موستار درجنوب بوسنی هرزگووین، از نزدیک روند برگزاری انتخابات دراین شهر را مورد بازدید قرار دادند.
هیات یاد شده متشکل ازسفرای بوسنی و ترکیه درکشور کرواسی و مشاور وزیر امور خارجه کرواسی درملاقاتهای جداگانه با" ریکاردو کاسادو"نماینده اتحادیه اروپا در موستار و شهرداران مسلمان و کروات این شهر گفت و گو کردند .
" دریال باتیبای " سفیر ترکیه درکرواسی با ابرازخرسندی ازبرگزاری سالم انتخابات ،اظهار امیدواری کرد نتیجه آن به برقراری روابط دمکراتیک در منطقه کمک کند.
" قاسم ترنکا" سفیر بوسنی درکرواسی نیز گفت " نتیجه این انتخابات گامی مهم در راه بازسازی دمکراسی در بوسنی هرزگووین خواهد بود.
" هدایت بیشچویتس " مشاور وزیرامورخارجه کرواسی نیز برگزاری انتخابات در موستار را اولین گام در راه اجرای بخش غیرنظامی توافقنامه صلح دیتون توصیف کرد وافزود نتیجه این انتخابات موجب تشکیل دستگاههای اجرایی قانونی در شهر شده که به حل مشکلات کمک خواهد کرد.
۰ نفر