۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5794874
T T
۰ نفر
رییس شورای جهادی حزب الله : تجاوز اخیر صهیونیست ها حزب ا.. را تقویت کرد # تهران - ایرنا 19 اردیبهشت 1375 برابر با هشتم می 1996 رییس شورای جهادی حزب ا.. لبنان گفت: تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان یکی از اشتباهات سیاسی فاحش سردمداران تل آویو بود که چهره واقعی صهیونیست هارا برای افکار عمومی جهان نمایان ساخت و حزب ا.. لبنان را بیش از پیش تقویت کرد .
سید "هاشم صفی الدین " در گفتگو با ایرنا افزود: عمده اهداف رژیم صهیونیستی از این تجاوز جنایتکارانه ، کنترل بیشتر منطقه پس از توافق آمریکا و اسراییل در اجلاس شرم الشیخ ، ایجاد فاصله میان سوریه و لبنان و وارد کردن ضربه به حزب ا.. به قصد خارج کردن آن از صحنه بود .
وی گفت : صهیونیست ها و اربابانشان در این تجاوز نه تنها هیچ توافقی برای کنترل بیشتر بر اوضاع منطقه بدست نیاورده اند بلکه با همبستگی که مردم لبنان با حزب ا.. نشان دادند ، مقاومت اسلامی تقویت شد و افکار عمومی جهان شاهد کشتار وحشیانه زنان و کودکان توسط تروریست های واقعی شدند .
این مسوول حزب ا.. افزود: صهیونیست ها در این تجاوز نتوانستند هیچگونه تاثیری منفی بر روابط محکم میان سوریه و لبنان ایجاد کنند و مقاومت اسلامی لبنان در مدت تجاوز17روزه ، علیرغم وحشیگریهای رژیم صهیونیستی با تمام قدرت به تحرکات نظامی خود برای ضربه زدن به متجاوزان ادامه داد.
صفی الدین گفت : نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در خلال این تجاوز در پاسخ به حملات ددمنشانه جنگنده ها و توپخانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع لبنان ، بی وقفه مناطق شمال فلسطین اشغالی را موشک باران کرد و تلفات و خسارات سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کردند .
وی افزود : علیرغم امکانات وسیعی که در اختیار صهیونیست ها است ،انها موفق نشدند حتی یک پایگاه موشکی حزب ا.. را مورد هدف قرار دهند .
رییس شورای جهادی حزب ا.. درباره شکست رژیم صهیونیستی در این تجاوز گفت :رهبران رژیم صهیونیستی که مورد انتقاد مردم و بسیاری از ژنرال های خود به دلیل این حرکت سیاسی - نظامی عقیم شدند ، بدون تحقق هیچکدام از اهداف خود مجبور به قبول تفاهمنامه ای شدند که به حزب ا.. حق انجام عملیات جهادی علیه اشغالگران صهیونیست می دهد .
صفی الدین افزود : یکی از اهداف دیگر صهیونیست ها ازتجاوز اخیر خود علیه لبنان ، ایجاد فتنه میان مردم لبنان و مقاومت اسلامی بود ولی بحمد ا.. همبستگی مردم با مقاومت اسلامی به نحوی بود که حتی مسیحیان لبنان از مقاومت مشروع حزب ا.. علیه اشغالگران حمایت کردند .
این مسوول حزب ا.. افزود : تحرک مقاومت اسلامی به حدی بود که سربازان و نظامیان اسراییلی جرات رویارویی با عناصر حزب ا.. را نداشتند و رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از ضربات مقاومت اسلامی لبنان تنها از سلاح هوایی و توپخانه به تجاوزات خود علیه غیر نظامیان لبنانی ادامه داد.
صفی الدین با قدردانی از موضع ایران در دفاع از حقوق مردم لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز در کنار مردم لبنان ایستاد و در جریان تجاوز وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی ، با حضور سیاسی فعال خود، نقش مهمی در پیروزی بدست آمده در لبنان داشت .
وی گفت : ایران کمک های انساندوستانه قابل توجه ای برای مردم مظلوم لبنان ارسال کرد و برای بازسازی مناطق آسیب دیده لبنان اعلام آمادگی کرد .
این مسوول حزب ا.. اضافه کرد :بدون شک پیام دلگرم کننده آیت خامنه ای رهبر عالیقدر مسلمانان ، نقش مهمی در تحکیم اراده و عزم مجاهدان برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی دارد و اراده مردم لبنان را برای گرفتن حق خود از دشمنان ، راسخ تر می کند .
(41)
۰ نفر