۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5794796
T T
۰ نفر
اولین قطار مسافربری آزمایشی روز جمعه آینده از مشهد عازم سرخس می شود # سرخس - ایرنا 19 اردیبهشت 1375 برابر با هشتم مه 1996 اولین قطار مسافربری به طور ازمایشی روز جمعه (21/2/75) از مشهد عازم سرخس خواهد شد .
وزیر راه و ترابری ایران روز سه شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا در منطقه گفت : عملیات اجرایی طرح با سرعت ادامه دارد و راه اهن بین المللی مشهد- سرخس - تجن در برنامه پیش بینی شده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
از طریق شبکه راه آهن آسیای میانه به شبکه راه آهن چین متصل خواهد شد و بدنبال آن ارتباط آسیای دور با اروپا و سرانجام آسیای دور به خلیج فارس وصل خواهد شد .
وی سرخس را مهمترین قطب تجاری این منطقه در آینده ذکر کرد و گفت : این منطقه در آینده می تواند به عنوان یک پایگاه مهم تجاری همه نیازهای کشور های آسیای میانه را تامین کند .
"ترکان " افزود : با توجه به امکانات قانونی فراهم شده برای کشورهای آسیای میانه آنها می توانند کالا را بدون مشکلات گمرکی وارد این منطقه کنند و از این منطقه به کشورهای مورد نظر حمل کنند .
وی در پایان گفت : ایران نیز می تواند محصولات خود را از این راه اهن صادر کند و بازار "الماس سرخس" نقطه شروع این فعالیت تجاری است .
"اکبر ترکان" با اشاره به روند پایانی آخرین مراحل عملیات اجرائی طرح گفت : عملیات اجرایی این طرح خارج از روال فعلی کشور صورت گرفته است و در همین ارتباط عملیات احداث ترمینال فرودگاه سرخس نیز در حال اتمام است .
وی افزود: تجهیزات ناوبری فرودگاه نیز از دستگاههای قابل حمل و موبایل است و قرار است پس از راه اندازی فرودگاه بین المللی " الماس سرخس " به تدریج دستگاه ناوبری برج مراقبت پرواز و سیستم روشنائی باند دائمی در فرودگاه نصب شود .
۰ نفر