۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5794460
T T
۰ نفر
دبیرکل سازمان ملل : توسعه پایدار بدون فعالیت آزادانه مطبوعات غیرممکن است # سازمان ملل - ایرنا 15 اردیبهشت 1375 برابر با 4 می 1996 دبیرکل سازمان ملل توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشورهای جهان را بدون فعالیت آزادانه مطبوعات برای بالابردن سطح آگاهی های مردم غیرممکن دانست.
پطروس غالی درپیامی به مناسبت روزآزادی مطبوعات باتقدیر از خبرنگاران و دست اندرکاران مطبوعات خواستار تداوم تلاشهای آنها برای پیشرفت و تعالی ملل جهان شد.
مجمع عمومی سازمان ملل سه سال پیش در چهل و هشتمین اجلاس سالیانه خود روز سوم مه را به عنوان روز آزادی مطبوعات تعیین کرد.
مجمع عمومی همچنین پنجاه سال پیش دربدو تاسیس سازمان ملل در یکی از نخستین قطعنامه های خود که با اکثریت آراء به تصویب رسید خواستار آزادی مبادله اطلاعات در جهان شده بود.
پطروس غالی در پیام روزجمعه خود این اقدامات مثبت مجمع عمومی را بیانگر اهمیت حیاتی فعالیت آزادانه مطبوعات برای پیشبرد اهداف سازمان ملل در مورد ارتقاء سطح زندگی ملتهای جهان خواند.
وی با اشاره به آمادگی واشتیاق اکثر ملل جهان برای رسیدن به یک توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار، مطبوعات آزاد را بهترین مدافع حقوق ملتها برای مبادله اطلاعات دراین زمینه دانست.
دبیرکل سازمان ملل همچنین از خبرنگارانی که در دفاع از آزادی ملل جان باخته یا زندانی شده و درد و رنج زیادی برای انعکاس نقطه نظریات ملل جهان متحمل شده اند ، تجلیل کرد.
وی قول داد که سازمان ملل از هیچ تلاشی برای دفاع از مطبوعات و تقویت مبادله اطلاعات بویژه در نقاط محروم تر و محدودتر جهان از نظر آزادی های موجود در این زمینه فروگذار نکند.
* 40 *
۰ نفر