۲۰ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5789634
T T
۰ نفر
سنای آمریکا، 38 میلیون دلار به گروه های مخالف صدام کمک می کند # تهران - ایرنا 20 اسفند 1376 برابر با 11 مارس 1998 در پی تلاش های کنگره آمریکا برای سرنگونی دولت " صدام حسین " ، مجلس سنای آمریکا با تخصیص مبلغ 38 میلیون دلار به بودجه سال 98 ، با ایـن طرح موافقت کرد.
روزنامه "واشینگتن تایمز"، روزسه شنبه با انتشاراین مطلب افزود که در بخشی از این لایحه، استفاده از جزییات این بودجه تشریح شده است.
این روزنامه می نویسد: مبلغ سه میلیون دلار از این بودجه ، به تشکیـل دادگاه جنایات جنگی صدام و دیگر مقام های رسمی این کشور که علیـه بشــریت اقدام کرده اند، اختصاص یافته است.
علاوه بر آن، مبلغ پنج میلیون دلار نیز برای ایجاد یک رادیوی ضد صـدام در نظر گرفته شده است.
این نشریه به نقل از منابع رسمی کنگره اضافه می کند که 20 میلیون دلار نیز برای عراقی هایی که تحت پوشش دریافت کمکهای نوع دوستانه قرار ندارند، اختصاص یافته است.
این لایحه از سوی سناتور" ترنت لات"، رهبر اکثریت سنا ارایه شده و گفته می شود که ارایه این طـرح ، بخشی از تلاش هـای جمهوری خـواهان در مخالفت و انتقاد با سیاست های "کلینتون"، در قبال عراق می باشد.
اعضای جمهوری خواه کنگــره آمریکا، از جمله سناتور لات ، در انتقاد به سیاست های کلینتون، بر این نظـرند که دولـت آمریکا هیچ تلاشی برای برکناری صدام حسین ، انجام نداده است.
روزنامه واشینگتن تایمز،در ادامه گزارش خود با اشاره به استفاده عراق از گازهای شیمیایـی علیـه ایـران و کردها در سال 1980 ، می افزاید: از سال 1993، یکی از اهداف دولت کلینتون، محاکمه صدام حسین بعنوان جنایتکار جنگی بوده است.
این روزنامه نوشت که" مادلین آلبرایت"، نیز بر گفت و گو با رژیم بعـد از صدام تاکید می کند.
ع / و
۰ نفر