۱۱ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5784362
T T
۰ نفر
وزیرخارجه سورینام:دردوره ریاست ایران برسازمان کنفرانس اسلامی روابط کشورهای مسلمان گسترش می یابد # نیویورک - ایرنا 11 بهمن 1376 برابر با 31 ژانویه 1998 "ارول اسنادریس" وزیر امور خارجه سورینام اعلام کـرد : در دوره ریاسـت ایران بر سازمان کنفرانس اسلامی ، روابط کشور های مسلمـان با یکدیگر گسترش خواهد یافت.
وزیر خارجه سورینام روز جمعه در دیدار "محمد کشاورز زاده"سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا و سفیر اکردیته در سورینام ، با وی ، قدردانی دولت سورینام از برگزاری خوب اجلاس تهران را اعلام کرد و گفت : دوره ریاست ایران بر سازمان کنفرانس اسلامی باعث تعمیق روابط کشور های اسلامی با یکدیگر و با سورینام به عنوان تنها کشور قاره امریکا که عضو سازمان کنفرانس اسلامی است خواهد شد.
وی امضای سند برقراری روابط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و سورینام در حاشیه اجلاس سران کنفرانس اسلامی درتهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشـور در اینـده نزدیک در زمینه های اقتصادی - تجاری - صنعتی و کشاورزی توسعه یابد.
"کشاورز زاده"نیز باابراز تمایل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با سورینام گفت : عضویت سورینام در سـازمان کنفـرانس اسلامی به عنوان تنها کشور امریکایی در این سازمان جایگاه ویژه ای به این کشور در امریکای لاتین داده است.
*م.ف *
۰ نفر