۲۶ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5782782
T T
۰ نفر
وال استریت ژورنال : تعهدات سوهارتو در محدود ساختن ثروت شخصی و فامیلی # تهران - ایرنا: 26 دی 1376 برابر با 16 ژانویه 1998 رییس جمهوری اندونزی بامحدود ساختن قدرت شرکت های نزدیک به خود موافقت کرد.
روزنامه " وال استریت ژورنال "، روز پنج شنبه خود نوشت : " سوهارتو" باصندوق بین المللی پول توافقنامه ای برای تسریع اصلاحات اقتصادی در اندونزی امضا کرد.
این تعهدنامه که منجربه محدود شدن قدرت اقتصادی سوهارتو وبستگانش می شود در شرایطی امضا می شود که رییس جمهوری 76 ساله اندونزی ممکن است، نتواند، ویا نخواهد برای هفتمین بارنامزد ریاست جمهوری که دوره اش پنج سال است بشود.
"کامدسوس"،مدیر عامل صندوق بین المللی پول درجاکارتاگفت: پیشرفتهایی که تاکنون برای نجات اندونزی از بحران حاصل شده است با کمک سوهارتو بوده است.
اگرچه جزییات توافقنامه فاش نشده است امامنابع آگاه می گویند: از جمله مفاد توافقنامه لغو چند طرح توسعه ویا رفع تسلط انحصاری بستگان سوهارتو و نزدیکان سیاسی او بر اینگونه طرح ها است.
از جمله طرح های بزرگی که دچار تغییرات خواهند شد طرح چند میلیارد دلاری تولید هواپیماهای مسافربری است که از سوی " حبیبی " ، وزیر با نفوذ پژوهش و تکنولوژی اندونزی پشتیبانی می شود.
احتمال تغییرات ویابحران سیاسی در چهارمین کشور پرجمعیت جهان آنچنان بالا گرفته است که طی هفته گذشته وزیر دفاع و معاون وزیر دارایی آمریکا و نیز مقام های صندوق بین المللی پول به جاکارتا سفر کرده اند.
هدف ازاین سفرها جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در اندونزی بوده است که هر بحرانی در آن می تواند به کشورهای همجوار سرایت کند.
ع / و
۰ نفر