۱۲ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5781265
T T
۰ نفر

رییس جمهوری افغانستان وارد تهران شد

۱۲ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5781265
رییس جمهوری افغانستان وارد تهران شد # تهران - ایرنا 12 دی 1376 برابر با دوم ژانویه 1998 "برهان الدین ربانی" رییس جمهوری افغانستان ، جمعه شب وارد تهران شد و مورد استقبال " کمال خرازی " وزیر امور خارجه ایران قرار گرفت .
رییس جمهوری افغانستان ، در باره سفر اخیر خود به پاکستان گفت : بعد از اجتماع گروه های جهادی افغانستان در اصفهان و اجلاس سران اسلامی در تهران و دعوت " محمد نواز شریف " نخست وزیر پاکستان ، که با هدف تامین صلح و امنیت در افغانستان صورت گرفت ، با مقامات پاکستان و دیگر گروه های جهادی افغانستان دیدار و گفت گو شد .
وی هدف از سفر به پاکستان را برقراری هرچه قویتر صلح و امنیت در افغانستان و مذاکره با گروه های جهادی و اسلامی در افغانستان با توجه به شرایط به وجود آمده، عنوان کرد .
وی گفت : ما از مقامات پاکستان ، بویژه " نواز شریف " نخست وزیر پاکستان ، به طور جدی خواستیم با توجه به نفوذی که بر طالبان دارند ، آنها را وادار به مذاکره درباره صلح نمایند .
رییس جمهوری افغانستان اظهارامیدواری کرد با همکاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ، صلح و امنیت در افغانستان برقرار شود.
وی در باره اعلام آتش بس در ماه مبارک مضان ، گفت : دولت اسلامی افغانستان و جبهه متحد اسلامی افغانستان ، با اعلام قطع جنک ، به طور یک طرفه، انتظار داشت ، گروه طالبان ، به خاطر ماه مبارک رمضان ، با قطع جنک موافقت نماید . ولی متاسفانه برخلاف ادعای اسلامی بودن گروه طالبان ، آنها بر حملات خود افزودند ، بامیان را بمباران کردند و یگانه راه کمک های محدود سازمان ملل به مردم ستمدیده و مظلوم افغانستان را قطع کردن .
خرازی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : جمهوری اسلامی ایران، به شدت دنبال برقراری صلح در افغانستان است و ما خواهان صلح در افغانستان هستیم .
وی افزود : در این راستا، از هرگونه کمک و مذاکره با گروه های درگیر در افغانستان ، برای برقراری صلح حمایت خواهیم کرد.
۰ نفر