۱۲ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5781222
T T
۰ نفر
ارتش سریلانکا مخالف عجله در گشودن جاده منتهی به شمال این کشور است # دهلی نو - ایرنا 12 دی 1376 برابر با دوم ژانویه 1998 ارتش سریلانکا عجله کردن در گشودن جاده منتهی به جفنا، در شمال این کشور و انجام این کار براساس ضرب الاجل تعیین شده دولت این کشور را مصلحت نمی داند.
به گزارش رسانه های روز جمعه هند ، افسران بلند پایه ارتش سریلانکا ، معتقدند : تسریع عملیات برای تصرف این جاده ، به وارد آمدن تلفات سنگین به نیروهای ارتش منجر خواهد شد.
مقام های مذکور استدلال می کنند: جاده ای که از بین مواضع نیروهای ارتش و شهرک "کلینوچی" در شمال می گذرد ، سنگر محکم گروه شورشی ببرهای تامیل محسوب می شود.
افسران ارتش می گویند: اگر نیروهای ارتش ، بدون تحکیم مواضع خود در بخشهای تصرف شده این جاده ، دست به پیشروی بزنند، تلفات سنگینی را متحمل خواهند شد.
تحلیلگران سیاسی نیز ربط دادن گشایش این جاده با پنجاهمین سال استقلال سریلانکا در چهارم فوریه را کار درستی نمی دانند.
این تحلیلگران معتقدند ، این کار سبب خواهد شد که جامعه تامیل ، هدف این عملیات را که بازگرداندن صلح به نواحی شمال سریلانکاست ، زیر سوال ببرند.
معاون وزیر دفاع سریلانکا ماه گذشته اعلام کرد که عملیات جاری ارتش برای گشودن جاده منتهی به جفنا که در ماه مه سال گذشته اغاز شد، پیش از آغاز پنجاهمین سال استقلال این کشور تکمیل خواهد شد.
۰ نفر