۲۲ آذر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5779004
T T
۰ نفر
جبهه متحداسلامی از "ربانی" خواست هر چه سریعتر نخست وزیر خود را معرفی کند # مزارشریف - ایرنا 22 آذر 1376 برابر با 13 دسامبر 1997 "جبهه متحد اسلامی و ملی نجات افغانستان" پس از نشست اخیر خود در شهـر "ترمذ" در جنوب ازبکستان ، عصرجمعه ، با صدور اطلاعیه ای در مزار شریف ، از "برهان الدین ربانی" رییس جمهوری این کشور خواست هر چه سریعتر در هماهنگی با این جبهه ، نخست وزیر دولت اسلامی افغانستان را معرفی کند.
در این نشست که " محمد کریم خلیلی " رهبر یک شاخه " حزب وحدت اسلامی " ژنرال "عبدالرشید دوستم" رهبر "جنبش ملی اسلامی" و "احمد شاه مسعود" معاون رییس جمهوری و وزیر دفاع افغانستان حضور داشتند ، مقرر شد یک کمیسیون نیز برای ترمیم دولت و جایگاه جنبش ملی اسلامی افغانستان در دولت اسلامی کار خود را آغاز کند.
در جلسه مرداد ماه گذشته که در دره "پنجشیر" توسط جبهه متحـد اسلامی و دولت اسلامی افغانستان برگزار شده بود، "عبدالرحیم غفورزی" به عنوان نخست- وزیر و " عبدالملک " به عنوان وزیر امور خارجه تعیین شدند که پس از مـدتی "غفورزی" در یک سانحـه هوایی در "بامیان" در مرکـز افغانستان کشتـه شـد و عبدالملک نیز در درگیری با "دوستم" در استان "فاریاب" در غـرب این کشور ، مجبور به ترک افغانستان شد .
این اطلاعیه می افزاید: جبهه متحد اسلامی با تاکید بر تعهد خویش مبنی بر تداوم سیاست صلح طلبانه، معتقد است تنها راه حل این بحران،مذاکره و تفاهم تمامی گروه های درگیر در افغانستان است .
سـران جبهه همچنین در نشست خود که از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه در شهر مرزی ترمذ ازبکستان ادامه داشت، تصویب کردند که اعضای این ائتلاف بایـد از هرگونه مذاکره به صورت جداگانه با طالبان و حامیـان خارجـی آنان خـودداری کرده و با مشورت با دیگر اعضا، تلاش های جمعی را در این راه ادامه دهند.
جبهه متحد همچنین در پایان می افزاید: برای بازگشت صلح و نظم در مناطق شمالی ، هر چه سریعتر باید منطقه از وجود طالبان پاکسازی شود .
گـروه طالبان نزدیک به هفت ماه است که کنترل استان " قندوز " در شمال افغانستان را به عهده دارد.
* ه - ج * / * ج - ح *
۰ نفر