۱۶ آبان ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5774312
T T
۰ نفر

" فرانکفورترالگماینه " : ایران سزاوار تقدیر است

۱۶ آبان ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5774312
" فرانکفورترالگماینه " : ایران سزاوار تقدیر است # بن - ایرنا 16 آبان 1376 برابر با هفت نوامبر 1997 روزنامه " فرانکفورتر آلگماینه " در شماره روز پنجشنبه خود تفسیری در رابطه با امضای قرارداد منع سلاح های شیمیایی از سوی ایران ، به قلم مفسر مشهور خود ، " اولف کوته " با عنوان " نمونه " نوشت : از ایران بخاطر این اقدام شجاعانه باید قدر دانی کرد.
این مفسر می نویسد، ایران هم اکنون ، بعنوان یکصد و سومین کشور دنیا قطعنامه منع سلاح های شیمیایی را امضا کرد و عملا خود را در زمینه نابود کردن ذخایر سلاح های سمی تحت، اشراف و نظارت بازرسان سازمان ملل،قرار داد.
اولف کوته در اینجا با توجه به نامی که آمریکا برای ایران یا کشورهای دیگری که حاضر به تبعیت از آمریکا نیستند ، استفاده می کند ، می نویسد ، برخلاف ایران هنوز کشورهای " خبیثی " هستند که قرار داد یاد شده را امضا نکرده اند.
درادامه این تفسیر به استفاده از سلاح شیمیایی در جنک تحمیلی اشاره شده و آمده است:در جنک میان ایران و عراق ، غیر نظامیان ایرانی، کرارا قربانی حملات شیمیایی ارتش عراق شدند.
مفسر در خاتمه تفسیر خود می نویسد: تهران در حالی قطعنامه منع سلاح های شیمیایی را امضا کرد که سازمان ملل در این اواخر نیز توانست یکبار دیگر ثابت کند که عراق سلاح های شیمیایی خود را از نظر بازرسان سازمان ملل مخفی نگه داشته است .
وی سپس نوشت : " ایران برای این اقدام خود سزاوار تقدیر است ." خبر امضای قرارداد منع سلاح های شیمیایی از سوی ایران کم و بیش در اغلب روزنامه های صبح امروز آلمان منعکس شده و در این میان"فرانکفورترالگماینه" علاوه بر چاپ این خبر در تفسیری این اقدام جمهوری اسلامی ایران را تجزیه و تحلیل نیز کرده است .
* ا.ش *
۰ نفر