۱۲ آبان ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5773814
T T
۰ نفر

خالد مشعل : نتانیاهو به ترور روی آورده است

۱۲ آبان ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5773814
خالد مشعل : نتانیاهو به ترور روی آورده است # وین - ایرنا 12 آبان 1376 برابر با 3 نوامبر 1997 "خالد مشعل" از رهبران سیاسی جنبش مقاوت اسلامی فلسطین (حماس ) که اخیرا از اقدام تروریستی اسراییل جان به در برد گفت: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم نتوانست رزمندگان حماس را که برای آزادی سرزمین خود مبارزه می کنند ، متوقف کند و لذا به ترور روی آورده است .
خالد مشعل که در یک مصاحبه اختصاصی با شماره تازه مجله "پروفیل" چاپ وین سخن می گفت ، افزود: سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) در پوشش سفارت این رژیم در اردن فعالیت دارد تا ردپایی از عملیات تروریستی خود برجای نگذارد.
وی افزود: موساد برای بسیاری از کشورها، بعنوان سازمانی قوی با ماموران کارکشته بنظر می آید در حالی که شکست عملیات تروریستی اخیر این سازمان نشان داد این طرز تفکر کاملا اشتباه است.
این مسوول حماس گفت: سازمان جاسوسی اسراییل به این خاطر "یاسرعرفات" را از بین نمی برد که وی خط مشی اسراییلی ها را دنبال می کند.
خالد مشعل در این گفت و گو در باره نوجوانان پانزده ساله ای که با بستن مواد منفجره به خود به مقابله اشغالگران می روند می گوید: این شهدای خردسال ما کودک نیستند بلکه در حقیقت بزرگسالانی می باشند که با آگاهی تمام دست به فداکاری می زنند.
وی گفت: اسراییلی ها هر روز فلسطینی ها را می کشند و به ساکنین شهرک های اسراییلی اجازه داده می شود که با اسلحه بسوی کودکان فلسطینی تیراندازی کنند.
مشعل می گوید: اگر اسراییل از اقدام های تروریستی خود پرهیز کند ما هم از اقدام های خود علیه مردم عادی اسراییلی دست بر می داریم .
وی می گوید: کشورهای غربی نمی توانند موقعیت یک نوجوان فلسطینی را که پدرش توسط اسراییلی ها به قتل رسیده و برادرش در زندان بسر می برد و همچنین خانه شان توسط اسراییلی ها از بین رفته است درک نمایند.
مشعل تاکید کرد : ما هیچوقت با اسراییل بر سر میز مذاکره نخواهیم نشست.
این رهبر حماس افزود: غربی ها دوست ندارند اسلام در هیچ نقطه ای از جهان به قدرت برسد اما از نظر ما در اسلام بین مذهب و سیاست تفاوتی وجود ندارد.
مشعل در جواب این سوال که شاید این نگرش غرب به این دلیل است که کشورهای اسلامی دمکراتیک نیستند می گوید: پس چگونه است که در کشوری اسلامی چون ایران ، "محمدخاتمی" به ریاست جمهوری ، انتخاب می شود.
وی اشاره کرد: ما مشکلی با غرب نداریم و همچنین مشکلی با دمکراسی هم نداریم و فکر می کنیم که مشکلاتی که در کشورهای عربی بر سر راه دمکراسی وجود دارد از بین خواهد رفت .
م ح
۰ نفر