۱ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5768210
T T
۰ نفر
استفاده از تجهیزات رایانه و ماهواره ای در تمرین نظامی ذوالفقار # منطقه تمرین ذوالفقار - ایرنا- یکم مهر 1376 برابر با 23 سپتامبر 1997 در تمرین نظامی ذوالفقار ، برای اولین بار اطلاعات مربوط به تغییرات زمین منطقه نبرد، بااستفاده از سیستم های پیشرفته رایانه ای و ماهواره ای بر روی نقشه های تاکتیکی پیاده شده است.
این اقدام در تمرین نظامی ذوالفقار توسط گروه پشتیبانی اطلاعات رزمی (گپار) صورت گرفته است .
سرهنک "رسول مشگینی" فرمانده این گروه درمنطقه عملیاتی تمزین نظامی ذوالفقار گفت : برای اولین بار در تاریخ ارتش ایران ، تغییراتی را که نیروهای عمل کننده در یک منطقه بر روی زمین ایجاد می کنند، بااستفاده از اطلاعات ماهواره ای و اطلاعات کشف شده از عکسهای هوایی ، بر روی نقشه های تاکتیکی پیاده شد .
فرمانده گروه پشتیبانی اطلاعات رزمی نیروی زمینی اظهار داشت: تاکنون امکان انتقال اطلاعات مربوط به تغییرات ایجاد شده برروی زمین، به صورت تاکتیکی وجود نداشت و در تمرین ذوالفقار برای اولین بار این اطلاعات توسط سیستم "کارتوگرافی" بر روی نقشه منتقل شد.
سرهنک مشگینی افزود: دراین تمرین نظامی همچنین برای اولین بار هواپیماهای شناسایی بدون خلبان در نیروی زمینی ارتش به کار گرفته شدند.
وی گفت :این هواپیماها که " مهاجر 2 " نامیده می شوند ،توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده اند و با موفقیت در نیروی زمینی مورد آزمایش قرار گرفته اند.
فرمانده گروه پشتیبانی اطلاعات رزمی از انتقال تصاویر توسط رایانه با استفاده از خطوط تلفنی و امواج به عنوان بخش دیگری از اقدامات این گروه در تمرین ذوالفقار نام برد.
ز * 139 *
۰ نفر