۹ مرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5761281
T T
۰ نفر
آمریکا، انتشار دو گزارش درباره بزرگترین رسوائی ارتش رابه تعویق انداخت # نیویورک - ایرنا نهم مرداد ماه 1376 برابر با 31 جولای 1997 مقام های دولت " کلینتون"، از بیم واکنش تند افکار عمومی و قانون گزاران این کشور، انتشار دو گزارش در باره بروز بزرگترین رسوایی درارتش را تا مدت نا معلوم به تعویق انداختند.
این گزارش ها که یکی توسط یک گروه نظامی و مدنی و دیگری توسط سربازرس ارتش آمریکا تهیه شده است ، قرار بود روز پنج شنبه منتشر شود.
ولی " جان اسمیت "، یک سخنگوی ارتش امریکا گفت : رهبران نظامی برای بررسی یافته ها و پیشنهادها و تکمیل طرحی برای اجرای ان ها به وقت بیشتری نیاز دارند.
وی در مورد این که گزارش های مربوط به رسوایی در ارتش چه موقع منتشر خواهد شد، توضیحی نداد و هیچ گونه تاریخی مشخص نکرد.
بروز بزرگترین رسوایی جنسی در ارتش امریکا به دنبال افشاء سوء استفاده مربیان نظامی از زنان در پایگاه" ابردین" در ایالت" مریلند" اغاز شد و مقام های نظامی امریکا را مجبور کرد به تحقیقاتی در این باره در پایگاه های ارتش در سراسر جهان دست بزنند.
" لوری منینک "، یک کارشناس نظامی موسسه پژوهشی و اموزشی زنان در امریکا می گوید : چنین به نظر می رسد که رهبران نظامی نتوانسته اند، اقدامات خود را هماهنک کنند . ان ها می دانند که دنیا به ما چشم دوخته است و شاید همین مسئله باعث ترس انها از به نمایش گذاشتن حقایق شده است.
روزنامه" یواس ای تودی"، روز چهارشنبه به نقل از مقام هایی که این گزارش ها را ملاحظه کرده اند، نقل کرد که در ان هااختلاط زنان و مردان به ویژه هنگام تمرینات نظامی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است .
به گفته این مقام ها که خواستند، نامشان فاش نشود، در گزارش ها، رهبران نظامی به خاطر عدم گزینش صحیح مربیان نظامی و نیز عدم اموزش صحیح به زنان تحت امر ان ها برای حفاظت از خود در مقابل هرگونه سوء استفاده به باد سرزنش گرفته شده اند.
نمایندگان کنگره تصویب یک طرح قانونی را برای جداسازی نظامیان مرد و زن در ارتش متوقف کرده اند ، ولی ممکن است ، در صورت انتشار گزارش ها دو باره در مورد تصویب ان اقدام کنند.
" کارولین مارونی " ، نماینده دمکرات نیویورک در انتقاد از عملکرد ارتش گفته است : زنان برای دفاع از کشورشان به ارتش می پیوندند، ولی در ارتش مصون نبوده و حتی نمی توانند از خود دفاع کنند." وی و دیگر نمایندگان کنگره معتقدند که زنان نظامی باید تحت حفاظت و مراقبت بیشتری قرار گیرند.
ع - و
۰ نفر