۱۶ تیر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5758560
T T
۰ نفر
اجلاس کیمته عالی مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه به کارخود پایان داد # دمشق - ایرنا شانزدهم تیر 1376 برابر با هفتم جولای 1997 اجلاس کمیته عالی مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه روز دوشنبه با صدور بیانیه ای در دمشق به کار خود پایان داد.
کمیته عالی مشترک دو کشور از روز شنبه با حضور" حسن حبیبی" معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و" عبدالحلیم خدام" معاون رئیس جمهوری سوریه کار خود را در دمشق آغاز کرده بود.
در این بیانیه دو کشور بر عقب نشینی رژیم اشغالگر قدس از اراضی اعراب و بلندی های جولان و جنوب لبنان و سرزمین فلسطین بویژه قدس شریف تاکید شده است .
طرفین تجاوزگری های رژیم اشغالگر قدس را مغایر با تمام قوانین بین المللی دانسته و اقدام صهیونیست ها در یهودی کردن قدس را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از مواضع ثابت واصولی سوریه مبنی بر عقب نشینی صهیونیست ها از سرزمین سوریه حمایت و پشتیبانی می کند.
اهانت اخیر صهیونیست ها به مقدسات اسلام و مسیحیت نیز در این بیانیه محکوم شده است.
دو کشور هم چنین خواستار وحدت ملت های جهان برای برخورد قاطع با اهانت نژاد پرستان صهیونیست به مقدسات اسلام و مسیحیت شدند.
سوریه و جمهوری اسلامی در این بیانیه از همکاری های نظامی ترکیه و اسراییل ابراز نگرانی کرده و از ترکیه خواسته اند تا در همکاری های خود بارژیم اشغالگر تجدید نظر کند.
در بیانیه مذکور طرفین خواستار حفظ یکپارچگی عراق و تمامیت ارضی این کشور شده اند.
تلاش برخی از کشورهای عربی در جهت اعمال نفوذ و تسلط اسراییل بر منافع منطقه نیز در این بیانیه نکوهش شده است.
دوکشور همچنین خواستار تحریم همه جانبه اسراییل از سوی کشورهای عرب و اسلامی جهان شدند.
حبیبی از روز شنبه برای شرکت در کمیته یادشده در راس یک هیئت سیاسی در دمشق بسر می برد.
وی ظرف دو روز اقامت خود در دمشق با "حافظ اسد" رئیس جمهوری ، خدام معاون رئیس جمهوری و" محمود الزعبی" نخست وزیر سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
* 139 *
۰ نفر